NYT: החמאס הצליח לחדור לבסיס מודיעין סודי של ישראל בנגב ולגנוב סודות

 העיתון האמריקאי “ניו יורק טיימס” חשף כי לוחמי חמאס ביצעו מבצע קומנדו מורכב ומוצלח עמוק בתוך ישראל והצליחו לחדור לבסיס מודיעין סודי בנגב

 

 

העיתון האמריקני  “הניו יורק טיימס” טוען כי  “ראינו סרטון וידאו שבו נראים 10 לוחמי חמאס מגדודי אלקסאם סוטים מהכביש לתוך יער שבו היה בסיס מודיעין ישראלי סודי שהייתה להם מפה שלו. עם הגעתם הם הרגו חייל בחוץ, ואז פוצצו את השער המבוצר שלו, הם נכנסו לחדר מלא במחשבים ומכשירים, ומתחת למיטה בחדר מצאו שני חיילים ישראלים מסתתרים.”

העיתון הוסיף כי ללוחמי הנוח’בה (עילית) של גדודי אל-קסאם היו תוכניות מפורטות, נקודות התורפה של צה”ל וסודות צבאיים, והם הגיעו לבסיס מודיעין סודי שמיקומו היה ידוע רק למי שעבד בו.

העיתון אישר כי גם ללוחמי הקומנדו של אל-אקצא הייתה הבנה מתוחכמת להפתיע כיצד פעל הצבא הישראלי, היכן מוצבות יחידות ספציפיות, ואפילו כמה זמן ייקח עד שתגבורת תגיע במקרה חרום.

 העיתון הסביר כי תכנון קפדני ומודעות יוצאת דופן לסודות של הישראלים ונקודות התורפה שלהם איפשרו לחמאס להשתלט על מספר ישובים ובסיסים צבאיים ב”עוטף עזה” תוך שעות ספורות.

לטענתם  תנועת חמאס הצליחה להפתיע ולהביס את צה”ל בשבת האחרונה.

העיתון האמריקני דיווח כי “לוחמי חמאס מיהרו לישובים ולעמדות של צה”ל במבצע מאורגן ומתוכנן בקפידה, מה שמעיד על הבנה עמוקה של החולשות בצד הישראלי”.

העיתון הסביר כי “עשרת החמושים מעזה ידעו בדיוק איך למצוא את מרכז המודיעין של  ישראל וכיצד להיכנס אליו”, והוסיף כי “לאחר שחצו יישובים ישראלים, הם פנו מזרחה על חמישה אופנועים, כשעל כל אופנוע 2 חמושים”.

“ואחרי עשרה קילומטרים הם סטו מהכביש לתוך אזור יער, ירדו מחוץ לשער הבסיס הצבאי ופוצצו את מחסום הכניסה במטען חבלה קטן, לפי העיתון.

“התוקפים לא היו בטוחים בתחילה לאן הם הולכים, אך אחד מהם הוציא מכיסו מפה מקודדת בצבע של המתחם, ולאחר שפנו לפי המפה, הם מצאו דלת פתוחה למבנה מבוצר. לאחר שנכנסו אליו, הם מצאו חדר מלא במחשבים – מרכז המודיעין הצבאי”.

העיתון האמריקני דיווח כי הרצף הזה צולם “עם מצלמה שהיתה מותקנת על ראשו של היורה שנרצח מאוחר יותר”.

לטענת העיתון הוא ראה את הצילומים ואימת את האירועים באמצעות ראיונות עם גורמים ישראלים.

ה”ניו יורק טיימס” ציין, “באמצעות מל”טים הרס חמאס מגדלי אנטנות ותקשורת מרכזיים לאורך הגבול עם עזה, מה שהוביל ל”כתמים עיוורים” גדולים בתמונת המצב של הצבא הישראלי”.

חמאס השתמש בחומרי נפץ ובטרקטורים לפוצץ חורי כניסה במחסומי הגבול, מה שאפשר ל-200 תוקפים לזרום פנימה בגל הראשון ועוד 1,800 מאוחר יותר באותו היום.

אנשי החמאס התוקפים על אופנועים וטנדרים הצליחו להסתער ולהשתלט על לפחות שמונה בסיסים צבאיים של ישראל.

מפת הקוד שנמצאה על גופת לוחם החמאס שהשתתף בפריצה לבסיס הסודי:

קרדיט : https://www.26sep.net/   קרדיט לתמונה: ניו יורק טיימס