אוקראינה בוחנת אפשרות להפציץ מפעלי מל”טים באיראן ובסוריה

בתחקיר בלעדי שפרסם ה”גרדיאן” נחשף כי חלק מהרכיבים של המל”טים הקטלניים של רוסיה הפועלים באוקראינה מגיעים ממדינות אירופה כמו צרפת, גרמניה וספרד. העיתון אמר כי רכיבים אלה כוללים חיישנים, מנועים וחלקים אלקטרוניים המשמשים לייצור מל”טי “שאהד”.

העיתון הוסיף כי רכיבים אלו מגיעים לרוסיה באמצעות חברות מתווכות במדינות כמו איחוד האמירויות הערביות, סין וטורקיה, על מנת לעקוף את הסנקציות האירופיות המוטלות על יצוא טכנולוגיה צבאית לרוסיה. העיתון ציין כי פרקטיקה זו מעלה שאלות לגבי האפקטיביות של מערכת בקרת היצוא האירופית, ומידת המחויבות של מדינות אירופה לחוק הבינלאומי ולזכויות אדם.

מומחים בתחום המל”טים אמרו כי רוסיה נהנית מהניסיון והטכנולוגיה של מדינות אירופה בייצור כלי טייס אלו, ומשתמשת בהם כדי להגביר את יכולתה והשפעתה הצבאית באזור. הם הדגישו את הצורך לקבוע כללים ותקנים בינלאומיים כדי למנוע את הפצת הנשק הזה ולהגן על אזרחים מהשפעותיהם השליליות.

 

הרס מפעלי שאהיד איראניים

מסמך סודי ששלחה קייב לבעלות בריתה המערביות קרא להשתמש בטילים ארוכי טווח כדי לתקוף אתרי ייצור של מל”טים אלה ברוסיה, איראן וסוריה.

במסמך בן 47 עמודים שהגישה ממשלת אוקראינה לממשלות ה-G7 באוגוסט, נטען כי היו יותר מ-600 תקיפות בערים באמצעות כלי טיס בלתי מאוישים (מל”טים) המכילים טכנולוגיה מערבית בשלושת החודשים האחרונים.

לפי העיתון, שהגיע לידי The Guardian  חמישים ושתיים רכיבים שיוצרו על ידי חברות מערביות נמצאו במזל”ט Shahed-131 ו-57 ב-Shahed-136, שטווח טיסה שלו הוא 2,000 קילומטרים ומהירות שיוט של עד 180 קמ”ש (111 מייל לשעה).

צפו ב-136

קרדיט: ערביכ דפנס    קרדיט לתמונה: תסנים