אופוזיציה עלאווית חושפת פעילות איראנית החותרת נגד הרוסים בסוריה

היום, יום רביעי, 23 באוגוסט, פרסמה תנועת “הקצינים העלאווים החופשיים” סרטון המראה את עמדות הכוחות האיראניים בחוף הסורי, במיוחד בעיר ג’בל מקום הולדתו של בשאר אל אסד.

הסרטון עקב אחר יציאת מנהרה, שבחזית אחת היציאות שלה היה משגר טילים אוטומטי השייך למיליציה של משמרות המהפכה האיראניים.

על פי סרטון התנועה, שפורסם בתקשורת, המנהרה משתרעת מהכפר אל-ג’ופיה, העובר דרך הכפר שדיתי, ועד לכפר אל-מאיסיה, בו שוכן ארמונו של בשאר אל-אסד, הכולל מפעל לייצור קפטגון, ומציין כי המנהרה מגיעה לארמונו של עימאד אל-אסד.

 

הסרטון חשף גם קואורדינטות של מנהרה באורך של כשלושה קילומטרים בכפר בית זנטוט בקרדחא, שבה משתמשת איראן לייצור מל”טים ולאחסן תחמושת ונשק.

בסרטון נראה בניין לא מוכן, ומציין שהמיליציות האיראניות פועלות להסוות את הבניין, במטרה לרגל אחרי הבסיס הרוסי בחמיימים. 

על פי נתוני הסרטון, ארמונו של דודו של ראש המשטר הסורי הפך למפקדה לקצינים של משמרות המהפכה האיראניים שהיה פעם גם מפקדה של מוחמד תאופיק אל-אסד, המכונה שיח’ אלג’בל (“ההר”), שנהרג לפני שנים, והוסב למקום מפגש בין האיראנים לאסמה אל-אסד.

 

ההקלטה מכילה גם צילומי אוויר וקואורדינטות של שני מקומות, לדבריו, האחד מהם הוא מפקדת אסמה אל-אסד, והשני מפקדה של מיליציית חיזבאללה, הכוללת מפעל סמים ונשמר על ידי אנשי הארגון הלובשים מדי כוחות משמר הרפובליקה של צבא סוריה.

תנועת הקצינים העלאווים החופשיים הוקמה בעבר בפברואר 2018, והיא כוללת אנשי צבא וביטחון שעדיין פעילים אך ידיהם לא מוכתמות בדם ובהרס, לפי תיעוד וידאו בו נראים שלושה אנשים במדי צבא, שני קצינים בדרגת אלוף משנה, ובאמצע תא”ל, ופניהם הוסתרו לחלוטין על מנת להגן על חייהם ועל חיי משפחותיהם, על פי הרישום.

 

לפי מה שרואים בהקלטה עולה שהוא צולם באזור הררי המשקיף על העיר קרדחה שבמחוז לטקיה (מקום הולדתו של בשאר אל-אסד).

ה”מועצה הצבאית” הגבירה לאחרונה את פעילותה, כאשר קבוצה מקציניה השתתפה בוועידת תנועת “השחרור הלאומי” בעפרין, צפון סוריה, ב-28 ביולי.

קרדיט: בלדי ניוז