אוקראינה רוכשת 42 מטוסי קרב מסוג F-16 מהולנד ודנמרק

היום, 20 באוגוסט 2023, הודיע ​​נשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי על רכישת 42 מטוסי קרב מסוג F-16 מהולנד ודנמרק. “סיכמתי עם מארק רוטה על מספר מטוסי ה-F-16 שיסופקו לאוקראינה לאחר השלמת הכשרת הטייסים והמהנדסים שלנו”, אמר זלנסקי בהצהרה שפורסמה ברשתות החברתיות בהתייחסו לראש ממשלת הולנד.

הוא הוסיף, “וזו רק ההתחלה”, וציין כי זו הפעם הראשונה שאושר כי המטוסים יגיעו לשטחה של אוקראינה. המטוסים הללו הם שדרוג משמעותי לצי האווירי בו השתמשו במהלך המאמץ המלחמתי, שנמצא כעת בחודש השמונה עשר.

 

ראש ממשלת הולנד, מארק רוטה, אמר במסיבת עיתונאים משותפת עם זלנסקי כי הולנד ודנמרק התחייבו לשלוח את מטוסי ה-F-16 לאוקראינה, תוך שיתוף פעולה כולל עם ארצות הברית ושותפות אחרות, לאחר שהתנאים להעברה זו התקיימו”.

“התנאים כוללים, בין היתר, בחירה מוצלחת, בדיקה והדרכה של צוותי F-16 אוקראינים, כמו גם את ההיתרים הדרושים, התשתית והלוגיסטיקה”, ומשרד ההגנה הדני הוסיף: “אנו מזמינים מדינות אחרות המעוניינות להשתתף להצטרף אלינו.”

שר ההגנה של אוקראינה, אולקסי רזניקוב, אמר ביום שישי כי ארצות הברית נתנה “אור ירוק” להולנד ודנמרק לשלוח את מטוסי ה-F-16, בעקבות תוכניות האימונים שכבר החלו לאנשי אוקראינה. גורם רשמי אמריקאי אמר ביום חמישי כי וושינגטון אישרה את החלטת מדינות אירופה לשלוח את המטוסים לאחר שהצוות האוקראיני סיימו את הכשרתם.

רזניקוב אמר בשבת כי טייסים אוקראינים החלו להתאמן על מטוסי ה-F-16, אך הם יצטרכו לפחות שישה חודשים כדי להתמודד עם הפלטפורמות המתקדמות.

לוחמי Su-35 סיניים עיוורים את המכ"מים של מטוסי F-16 טייוואנים בעימות ישיר

קרדיט: ערביכ דפנס