הפנטגון: לנוכחות הצבאית של ארה”ב במפרץ הפרסי יש השפעה מרתיעה על איראן

פט ריידר, דובר משרד ההגנה האמריקני, הדגיש ביום חמישי, 17 באוגוסט, כי לנוכחות הצבאית של ארצות הברית ובעלות בריתה באזור המפרץ הפרסי יש השפעה מרתיעה על הפעילות ה”מזיקה” של הרפובליקה האסלאמית של איראן.

במסיבת העיתונאים שלו ובתגובה לשאלה האם לנוכחות הצבאית של ארה”ב הייתה השפעה על צמצום “הפעולות ההרסניות” של איראן, אמר דובר הפנטגון: “מבחינת סטטיסטיקה וההשפעה (נוכחות צבאית) על הפעילות ההרסנית, זהו מגמה שלאורך זמן יתקיים. אנו מאמינים שיש לנו כעת אפקט הרתעה באמצעות עבודה צמודה עם בעלי בריתנו ושותפינו באזור. זו הסיבה שפרסנו חיילים נוספים באזור”.

Central Command Logo

קרדיט לתמונה: צי ארה”ב

 

שר ההגנה של ארצות הברית הודיע ​​ב-20 ביולי כי בתגובה לניסיונות האחרונים של איראן להשתלט על ספינות מסחריות במפרץ הפרסי ובמיצר הורמוז, בנוסף לשליחת מטוסי קרב מדגם F-35 ו-F-16  ומשחתות טילים מונחים, נשלחו גם הכוחות של היחידה האמפיבית לאזור באחריות פיקוד מרכז – CENTCOM.

פט ריידר המשיך: “אנחנו מקווים שהפעילות הזדונית של איראן תדעך, אבל בסופו של דבר, זה תלוי רק בהם”. “בינתיים, נעשה כמיטב יכולתנו להבטיח את היציבות של האזור ואת התנועה החופשית של ספינות מסחריות באזור”.

מוקדם יותר, ב-3 באוגוסט, הודיעה סוכנות הידיעות Associated Press, בציטוט מקורות רשמיים, על תוכנית ארה”ב להציב נחתים על סיפון ספינות מסחריות במצר הורמוז על מנת למנוע מכוחות צבא איראניים לחדור לכלי השייט ולהבטיח את חופש ההתנועה במפרץ הפרסי.

افزایش حضور نظامی آمریکا در خلیج فارس به نفع کیست؟

קרדיט: רשת אלעאלם

 

מאז 2019, איראן תפסה כמה ספינות מסחריות ומכליות נפט במפרץ הפרסי ולאחרונה תפסה שתי מכליות נפט ועשתה ניסיון לא מוצלח לתפוס שתי ספינות נוספות.

בהקשר זה, פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית של אמריקה, המכונה CENTCOM, כתב אתמול בהודעה ברשת החברתית X על ידי פרסום תמונות של מטוסי F-35: “מטוסי F-35S של חיל האוויר האמריקני כאן כדי לתמוך בצי הימי החמישי במשימות ימיות ומתן עזרה והם מהווים גורם מרתיע מפני פעולות של הרפובליקה האסלאמית באזור”.

 

גורמים אמריקאים אומרים כי הכוחות החדשים יוסיפו עוד יכולת אווירית וימית לאזור ויגדילו את הגמישות והיכולת של הצי החמישי האמריקני.

השטח המבצעי של הצי החמישי של ארה”ב משתרע על פני כ-2.5 מיליון מיילים רבועים של מים וכולל את המפרץ הפרסי, הים הערבי, ים עומאן, הים האדום, חלקים מהאוקיינוס ​​ההודי ושלוש הנקודות האסטרטגיות: מיצר הורמוז, תעלת סואץ ומצר באב אל-מנדב.

הצי החמישי של ארצות הברית – ויקיפדיה

קרדיט: רדיו פרדה   קרדיט לתמונה: הצי ה-5 של ארה”ב