שוויץ החליטה להיות ניטרלית ומסרבת למכור טנקים לאוקראינה

ממשלת שוויץ מתנגדת למכירת 96 טנקים ישנים, בטענה שהדבר יסלים את הסכסוך בין אוקראינה לרוסיה.

המועצה הפדרלית, קבינט המורכב משבעה חברים המייצגים כל אחד משבעת הקנטונים של המדינה האלפינית הנייטרלית מבחינה צבאית, דחתה את בקשתה של חברת ההגנה הממשלתית Ruag לייצא מחדש 96 טנקי קרב ראשיים Leopard 1A5 לגרמניה. 

“ב-28 ביוני, המועצה הפדרלית דחתה בקשה מ-Ruag AG בנוגע לייצוא של 96 טנקי Leopard 1A5 המיועדים לאוקראינה כ”לא עולה בקנה אחד עם החוק החל”, נכתב בהצהרה מהמועצה.

“לכן, ניתנה עדיפות למחויבותה של שוויץ להיות מדינה נייטרלית ולאמינות יישום שלטון החוק”.

שווייץ שמרה על מדיניות של ניטרליות במשך יותר מחמש מאות שנים בתוך אינספור מלחמות אירופיות.

Leopard 1 הוא הדגם הקודם של הטנק Leopard 2 החדש יותר מתוצרת גרמניה שנבנו מאז תחילת שנות ה-60, הם תוכננו עם שריון דק יותר מאשר טנקים של סוף מלחמת העולם השנייה, מכיוון שטילים מודרניים נגד טנקים יכולים להביס כל עובי של שריון מוצק וניידות היא התקווה היחידה להישרדות בשדה הקרב.

גרמניה, דנמרק והולנד התחייבו לקנות כ-110 טנקי Leopard 1 מסוחרי נשק פרטיים כחלק מסיוע צבאי מערבי חסר תקדים לנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי.

עם זאת, ענקית הנשק הגרמנית Rheinmetall אומרת שהיא לא תוכל לספק אותם עד השנה הבאה.

גרמניה, פולין, הולנד, דנמרק, נורבגיה, שוודיה, פינלנד, ספרד, פורטוגל וקנדה גם סיפקו או הזמינו יותר מ-80 טנקי Leopard 2 לאוקראינה.

בריטניה סיפקה לאוקראינה 14 טנקי צ’לנג’ר 2 עם פגזים חודרי שריון מועשרים באורניום. בינתיים שלחה ארצות הברית 31 טנקי M1 אברמס לאוקראינה.

אוקראינה מקבלת 178 טנקי Leopard 1A5

קרדיט: ערביכ דפנס   קרדיט לתמונה: דובר צבא גרמניה ורשתות חברתיות