אתר רוסי: עשרות אלפי סורים רוצים להלחם לצד רוסיה באוקראינה

באתר הרוסי “News Re” דווח כי כלי תקשורת ערבים ומערביים חשפו כי עשרות אלפי סורים הצטרפו למאבק לצד רוסיה במלחמה באוקראינה, תוך ציטוט של מקורות ערביים שאמרו כי יותר מ-40,000 סורים הביעו את רצונם להצטרף לרוסיה במאבקה נגד אוקראינה.

הכותב, מטווי זגוני, אמר כי “בשאר אל-אסד” הודיע ​​לפני 3 חודשים שמי שרוצה להתנדב לצד רוסיה יכול לפנות ישירות לצד הרוסי. 

הכותב הוסיף כי רק חברי הקבוצות הקרביות המנוסות ביותר שהוכשרו על ידי רוסיה בסוריה, שלחמו בהצלחה נגד “ארגוני טרור” ושולטים בשפה הרוסית, הם היחידים שעברו את המבחן הסופי, ועל פי התקשורת, מדובר באנשי גייס 5 ובדיוויזיה 25, של כוחות העלית של משטר אסד, הנקראים “כוחות אלנימר”.

לפי המידע הקיים, מתנדבים סורים בשדות המלחמה מקבלים סכומים שונים בהתאם לניסיון וליכולת, וכן תלוי במידת קירבתם לקו החזית.

על פי מידע מסוים, הסורים מרוויחים כ-7,000 דולר עבור כל 7 חודשי פעילות בתוך אוקראינה. מקורות אחרים טוענים שהשכר החודשי הוא כ-3,000 דולר.

בתקופת הלחימה של המתנדב לצד רוסיה מסופקים למשפחתו מצרכי מזון לבית, ובמקרה של מוות מקבלת משפחתו פיצוי של כ-15,000 דולר.

 

מקורות אמרו ל-Middle East Eye בדמשק כי הסורים התומכים באסד שהצטרפו לחזית המלחמה באוקראינה פועלים בעיקר באבטחת אתרים בלוהנסק ודונייצק.

 כלי התקשורת אישרו כי הסורים נשלחים לקו החזית רק במקרים דחופים, ובקרבות דונייצק וחרסון בוצע מעקב אחר השתתפותם של מתנדבים סורים השייכים לחברות צבאיות פרטיות.

ב-6 במרץ 2022 דיווח ה”וול סטריט ג’ורנל” האמריקאי שרוסיה החלה לגייס מתנדבים סורים כדי לשלוח אותם לחזית הקרב נגד אוקראינה.

באחד-עשר באותו חודש הודיע ​​שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו רשמית כי יותר מ-16,000 מתנדבים מהמזרח התיכון הביעו את רצונם לנסוע לאוקראינה כדי לתמוך בכוחות הרוסיים.

ארגון “סורים למען אמת וצדק” מצדו אישר את השתתפותם של סורים במלחמה הרוסית באוקראינה, וקבלת כסף על כך, שכן היא הפכה להזדמנות היחידה להבטיח חיים נורמליים לסורים רבים.

קרדיט: בלדי ניוז     קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות