ניתוח מודיעיני חושף סיבה “משפחתית” לבלימת תנועת כוחות ווגנר למוסקבה

מקורות ביטחוניים בריטיים אמרו לעיתון “טלגרף”  כי שירותי הביון הרוסיים איימו על משפחות המפקדים הבכירים של קבוצת “ווגנר”, לפני שבעלי הקבוצה, יבגני פריגוז’ין, הודיע ​​על נסיגה ואי המשך התנועה לעבר מוסקבה, לאחר שהשתלט על העיר הדרומית רוסטוב.

פריגוז’ין היה בן ברית נאמן של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, וכוחותיו תמכו במבצע הצבאי הרוסי באוקראינה, לפני שהחל להעביר ביקורת פומבית נגד הקרמלין ומפקדי הצבא על אופן ניהול המלחמה.

בשבת האחרונה הוביל פריגוז’ין את כוחותיו והשתלט על העיר רוסטוב, ולאחר מכן המשיך להתקדם צפונה לכיוון מוסקבה, לפני שהכריז על הנסיגה, “לא נשפוך את דמם של חיילים רוסים”,  הצהיר.

העיתון מציין כי גודל הסד”כ שנע לעבר מוסקבה היה של כ-8,000 לוחמים, ולא 25,000 כפי שטענו אמצעי התקשורת, וכי הם היו מובסים אם היו מנסים לכבוש את הבירה הרוסית.

לדברי העיתון, הניתוח הזה מעלה את הסיבה האפשרית לביטול התנועה לכיוון מוסקבה, שעות ספורות לפני ההגעה אליה.

 

העיתון הוסיף כי פוטין יבקש כעת לשלב את לוחמי ווגנר בצבא הרוסי ולהיפטר ממפקדיו לשעבר, לפי מקורות בטלגרף.

עדיין יש ספקולציות לגבי קיומה של עסקה רשמית, לאחר שהקרמלין הודיע ​​שבעל הקבוצה עזב לבלארוס, עצר את התיק הפלילי נגדו במוסקבה, ולא העמיד לדין את חברי הקבוצה שהשתתפו במרד החמוש.

פריגוז’ין נאם לראשונה, יום שני, לאחר אירועי המרד, ואמר כי מטרתו הייתה להציל את “ווגנר” ולא להפיל את ממשלת רוסיה, והוסיף: “התחלנו לזחול למוסקבה בגלל העוול שנקלענו אליו. .”

הוא אמר בהודעה מוקלטת, שנמשכה כ-11 דקות, כי לקבוצה הייתה תמיכה עממית בעיירות אליהן נכנסה במהלך המרד, והוסיף: “ערי רוסיה קיבלו את פנינו בדגלים והתושבים שמחו לקבל אותנו”.

הוא המשיך בנאומו ואמר כי התקדמות כוחותיו חשפה בעיות “חמורות” בביטחון ברוסיה, והדגיש את “השליטה בכל העיר רוסטוב”, ללא חייל רוסי הרוג במהלך האירועים.

ביום שני, רוסיה חתרה להוכיח שהחיים חזרו לקדמותם.

הנשיא הרוסי הופיע לראשונה מאז סיום המרד, במוצאי שבת, בסרטון שהוקלט מראש שבו נשא דברים בפני פורום נוער בשם “מהנדסי העתיד”, שם שיבח את מאמצי החברות להבטיח ” פעילות יציבה” של המגזר התעשייתי במדינה “מול אתגרים חיצוניים גדולים”.

لوباريزيان: هل يمكن أن يمر تمرد فاغنر بلا عواقب؟ | أخبار سياسة | الجزيرة نت

קרדיט: אלחורה   קרדיט לתמונות: אלג’זירה נט