חיל אוויר האמריקאי פורס מטוסי קרב מתקדמים לקדם התגרויות רוסיות בסוריה

כוחות ארה”ב פרסו לאחרונה מטוסי קרב מתקדמים במזרח התיכון בתגובה ל”התנהלות רוסית לא בטוחה”. 

 פיקוד מרכז של צבא ארה”ב פרסם כי במהלך השעות האחרונות נפרשו מטוסי F-22 Raptor במזרח התיכון. 

פריסת מטוסי הקרב המתקדמים באה בגלל “התנהגות לא בטוחה של מטוסי רוסיה באזור”.

למטוסי -F-22 Raptor, ששוגרו מבסיס חיל האוויר לנגלי בווירג’יניה, יש תכונות מתקדמות של חמקנות וביצועים אווירודינמיים, והוא נחשב לאחד המטוסים האמריקאים הטובים ביותר לביצוע משימות, מה שמציב אותו בחזית הדור החמישי של מטוסי הקרב בעולם.

מפקד פיקוד המרכז, אלוף אריק קורלה, אמר לעיתונות, “ההתנהגות של הכוחות הרוסיים היא לא בטוחה ולא מקצועית, מה שאנחנו לא מצפים מחיל אוויר מקצועי”. 

“ההפרות הקבועות של חיל האוויר הרוסי בניגוד להסכמים מגדילות את הסיכון להסלמה או לחישובים שגויים”, הוסיף. 

 

הוא ציין כי פריסה מהירה זו של מטוס ה-F-22, ושילובו בפעולות כוחות הקואליציה, “מהווים עדות ברורה למחויבות המשותפת של ארה”ב לבעלות ברית, וכן לשלום ויציבות באזור. ” 

במהלך החודשים האחרונים התגברו ההאשמות בין הכוחות הרוסיים מחד, לבין כוחות ארה”ב מאידך, בנוגע לאי יישום פרוטוקולי מניעת-מגע בסוריה. ב-31 במאי, סגן ראש מרכז הפיוס הרוסי בסוריה האשים את טייסי חיל האוויר האמריקני בהפרת פרוטוקולי מניעת מגע בסוריה, הם מפעילים מערכות נשק כשהם מתקרבים למטוסי חיל האוויר הרוסי”.

בעוד הוול סטריט ג’ורנל ציטט פקידים אמריקאים בסוף אפריל השנה שאמרו כי “מטוסי קרב רוסים טסו שוב ושוב קרוב , עד כדי סיכון, למטוסי קרב אמריקאים בסוריה”, והוסיף כי “מטוסי קרב ומזל”טים רוסיים מטרידים את הכוחות האמריקאים בקצב הולך וגובר”, מה שיוצר סיכונים חדשים לחישוב שגוי שיהפוך לקטלני”.

במהלך החודשיים האחרונים, מטוסי קרב רוסיים חמושים הפרו שוב ושוב הסכמים ארוכי שנים עם ארצות הברית כשבצעו טיסה קרובה באופן מסוכן למטוסי קרב אמריקאים מעל סוריה ומעל כוחות אמריקאים הפועלים במדינה, אמרו הגורמים.

קרדיט: בלדי ניוז    קרדיט לתמונות: חיל האוויר האמריקאי