צרפת קונה ציוד צבאי לאוקראינה בריבית שמניבים נכסים רוסיים מוקפאים

שר ההגנה הצרפתי, סבסטיאן לה קורנו, הודיע ​​בראיון לעיתון “La Tribune Dimanche” כי ארצו “אספה” 300 מיליון יורו מהריביות של נכסים רוסיים מוקפאים על מנת לרכוש ציוד צבאי עבור אוקראינה ב- סוף שנה זו, שכלל 12 תותחים מתנייעים חדשים מדגם “קיסר”.

“אנחנו רותמים את היתרונות של נכסים רוסיים מוקפאים לרכישת ציוד צבאי עבור אוקראינה”, אמר לקורנו, “צרפת גבתה 300 מיליון יורו בסוף 2024 בלבד”.

הוא הוסיף כי כמות זו אפשרה “להזמין 12 תותחים מתנייעים מדגם קיסר חדשים שיסופקו לאוקראינה, בנוסף לפגזי 155 מ”מ, טילי אסטר, פצצות מונחות AASM… וטילי מיסטרל”.

אוקראינה קיבלה בעבר כ-60 תותחי קיסר, ותקבל עוד כ-80 עד סוף 2024, כך אמר המשרד ל-AFP.

ההודעה על רכישת ציוד חדש לקייב מגיעה בזמן שבו נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי מקווה לתמיכה מתמשכת מבעלי בריתו כדי לעמוד מול רוסיה. שתי המדינות נמצאות במלחמה מאז פלשה מוסקבה לאוקראינה בפברואר 2022.

השבוע הציג זלנסקי את “תוכנית הניצחון” שלו לבעלי בריתו המערביים, שמטרתה להעמיד את ארצו בעמדת כוח לפני כל משא ומתן.

שר הצבא הצרפתי אמר כי “כמה היבטים” של תוכנית זו “מעניינים ושווה לעבוד עליהם”.

הוא הוסיף, “תוכנית זו מראה במיוחד שאוקראינה נערכת למשא ומתן אפשרי. זה תלוי בנו לעזור לה לשבת על שולחן המו”מ עם מאזן כוחות נוח, כי ברור שרוסיה תכבד רק כוח”.

הוא המשיך, “עלינו לשאול את עצמנו שאלה: אילו ערבויות ביטחוניות נוכל לספק לאוקראינה? יש, כמובן, חברות בנאט”ו, אבל יש גם את כל מה שאנחנו יכולים לעשות כדי לעזור לאוקראינה לבנות צבא חזק המסוגל להרתיע לצמיתות את רוסיה .”

תותח מתנייע “קיסר”:

ארטילריה קיסר צרפתית - ארכיון

קרדיט: אלערביה    קרדיט לתמונה: צבא צרפת