פגישה חשאית בחומס בין בכירים במשמרות המהפכה וקציני המשטר הסורי…מה מטרתה?

מקורות פרטיים דיווחו לאתר החדשות “פוליטיקל קייס”, ביום שלישי, 15 באוקטובר, כי “משמרות המהפכה האיראנים קיימו פגישה רחבת משתתפים וחשאית בין מפקדיו הצבאיים בסוריה וכמה מיועציו, לבין מספר קצינים משרותי הביטחון הסורים, בתוך סניף הביטחון המדיני בשכונה בו נמצאים המתקנים שלהם בתוך העיר חומס ביום שני בערב”.

אתר החדשות אף הצליח להשיג תמונות מיוחדות מסביבת הסניף לביטחון מדיני בעיר חומס, שם נערך המפגש:

 

המקורות הפרטיים אמרו לאתר פוליטיקלי קייז” כי הפגישה החלה בשעה אחת בלילה ונמשכה עד השעה ארבע וחצי בערך והיא כללה 11 בכירים ממשמרות המהפכה, שני יועצים ושבעה קצינים מהביטחון המדיני והצבאי ומודיעין חיל האוויר”.

המקורות הזכירו את שמותיהם של חלק מהמשתתפים בישיבה ממשמרות המהפכה האיראניים, והם: “חאג’ זקיר, המפקד הצבאי של משמרות המהפכה בעיר חומס, חאג’ כרים, האחראי על תיק הביטחון של העיר חומס, חאג’ אבו שאפי’, אחד הגורמים האחראים לנושא המל”טים האיראניים בחומס ובאזור הכפרי שלה, ויועץ צבאי בדרגת קולונל בשם מוסלם שאמילו”.

המקורות ציינו גם את שמותיהם של כמה מהקצינים הסורים שהשתתפו בפגישה: “האלוף פיראס אל-חסן, ראש המודיעין הצבאי בחומס, קולונל מדחאת מוסטפא, מקציני הזרוע הביטחונית בחומס, אלוף-משנה רדוואן סאקר, ראש ענף המודיעין של חיל האוויר בחומס, וסגן אלוף נאדים אדירה, אחד מהקצינים הסורים שנכח בפגישה וגם הוא משורות קציני אגף המודיעין של חיל האוויר בחומס”.
המקורות הוסיפו כי “הפגישה נערכה לבקשת המפקד הצבאי של משמרות המהפכה בחומס, חאג’ זקיר, כתוצאה מההתפתחויות והאירועים של התקופה האחרונה”.

המקורות המשיכו: “במהלך הפגישה דיברו הקצינים והבכירים על אפשרות לשיתוף פעולה צבאי בין שני הצדדים, וסוכם לספק ציוד צבאי ונשק מתקדם על ידי משמרות המהפכה האיראנים לסניפי שרותי הביטחון הסורים ובתמורה יוצבו אנשי משמרות המהפכה בנקודות ובמחסומים של כוחות המשטר הפרוסים בחומס ובאזורים הכפריים שלו, במיוחד באזורי הכפר המערבי של חומס, קרוב לגבול סוריה-לבנון”.

לדברי המקורות, “כבר במהלך הפגישה הופעלה מערכת מכ”ם מתקדמת מתוצרת איראן שנמצאת בתוך הסניף, כאשר שני כלי טייס לאיסוף מודיעין טסו מעל השכונה בה נמצאים המתקנים  מה שגרם להעלאת כוננות  באזור  סביב הסניף באזור, עם פריסת מכונות יריה כבדות וכלי רכב צבאיים המצוידים בנשק נגד מטוסים באזור שמאחורי תחנת הרכבת בחומס”.

המקורות סיימו ואמרו כי “האזור הכפרי של חומס היה עד, מתחילת החודש ועד היום, לפריסה נרחבת של נקודות צבאיות חדשות משותפות בין מיליציות איראניות וכוחות המשטר, במיוחד באזורים הכפריים המערביים ובאזורים הכפריים של העיירה  קוסייר.”

המיליציות האיראניות, בראשות משמרות המהפכה האיראניים וחיזבאללה הלבנוני, פעלו גם להורדת כל דגליהן מהנקודות והמפקדות שלהן הפרוסות באזור הכפרי המערבי של חומס ולהניף את הדגל הסורי במקום זאת, כתוצאה מהתקיפות הנרחבות של ישראל על עמדות המיליציות האיראניות בסוריה ובלבנון”.

מפה המציגה את מיקומו של הזרוע הביטחונית המדינית בחומס:

קרדיט לתמונות: אתר פוליטיקלי קייס