איש חיזבאללה נשפט בגרמניה באשמת פשעי מלחמה בסוריה

משפטו של סורי החשוד בהשתייכות ל”חיזבאללה” הלבנוני החל אתמול, שלישי, בפני בית המשפט האזורי העליון בעיר שטוטגרט שבגרמניה, באשמת ביצוע פשעים נגד האנושות בסוריה.

הפרקליטות הפדרלית מאשימה את החשוד ב”ביצוע פשעי מלחמה, עינויים ושלילת חירות, בין היתר, והובלת מיליציה חמושה שהצטרפה לחיזבאללה תוך כדי תמיכה במשטר אסד בסוריה והשתתפות ב-2012 בהתקפות על אזרחים בעיר. בוסרה א-שאם בנפת דרעא”.

בתחילת המשפט הוקרא כתב האישום. הערוץ הגרמני SWR אמר, “אחד הקורבנות באותה עת נכח בבית המשפט והתמוטט לזמן קצר תוך שהוא מספר על פרטי הפשעים שביצע החשוד (עמר א’), בן 32”.

ביזה, שריפת בתים והרג אזרחים

הפרקליטות מאשימה את החשוד כי “השתתף בשנת 2012 בתקיפות שכוונו לתושבים בעיר בוסרה א-שאם בנפת דרעא שבדרום סוריה. בשני תקריות הוא וחברים נוספים הסתערו בכוח על בתים של אזרחים וגנבו חפצים רבים בנוסף לכסף וזהב”.

הפרקליטות מאשימה אותו במפורש כי “השתתף בפיגוע בבית בו נורה למוות אדם בטרם נשדד, הושחת ונשרף. כמו כן, הוא מואשם במעצר והתעללות באזרחים בשנתיים שלאחר מכן, ומסירתם לשירותי המודיעין שעינו אותם”.

על פי כתב האישום, “הנאשמים היו עדים לעינויים של עצורים במטה המודיעין הצבאי, שכללו מכות בכבלי חשמל לאחר מכן עוכבו שלושת הקורבנות למשך מספר שבועות, במהלכם ספגו התעללות פיזית קשה מידי השומרים בכלא”.

המשטרה הפלילית במדינת באדן-וירטמברג עצרה את הנאשם הסורי (עמאר א’) בדצמבר 2023 בהתבסס על צו מעצר שהוציא השופט החוקר בבית המשפט הפדרלי לצדק, ומאז הוא נמצא במעצר לפני משפט.

ראוי לציין שגרמניה מילאה תפקיד חלוצי בהעמדה לדין של פושעי מלחמה סורים במסגרת חוקי השיפוט האוניברסליים, המאפשרים לבתי משפט להעמיד לדין בגין פשעים נגד האנושות שבוצעו בכל מקום בעולם.

קרדיט: סוריה טי וי    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות