רוסיה מזהירה את ישראל שלא לפגוע בכוחותיה בסוריה. מה קרה ?

  • שגריר רוסיה בישראל הביע את דאגהה העמוקה של ארצו מפעולות הצבא הישראלי בסוריה.
  • השגריר הרוסי אישר כי מוסקבה מתקשרת עם ישראל כדי להביע את דאגה מפעולות הצבא הישראלי.
  • השגריר הדגיש כי דאגותיה של רוסיה מובנות על ידי ההנהגה הצבאית והפוליטית הישראלית.
  • השגריר ציין כי הפעילות הצבאית הישראלית המתגברת בסוריה אינה תורמת לייצוב המצב.
  • השגריר הרוסי הדגיש כי ישראל נותרה שותפה חשובה לרוסיה למרות השוני בעמדות.

שגריר רוסיה בישראל, אנטולי ויקטורוב, הביע את דאגתו העמוקה של ארצו מפעולות הצבא הישראלי בסוריה, והזהיר את ישראל מפני הסכנות שבגרימת נזק ופגיעה בצבא הרוסי בסוריה.

בראיון לערוץ Russia 24 אמר ויקטורוב, “רוסיה מצפה שישראל תהיה מודעת לחלוטין לסכנת הפגיעה בצבא והכוחות הרוסיים בסוריה”, והוסיף כי מוסקבה “מתקשרת בערוצים המתאימים כדי להביע את עומק דאגתה לפעולות הלא מאוזנות של הצבא הישראלי”.

בתגובה לשאלה האם יש איומים על הצבא הרוסי בבסיס חמימים בחוף הסורי, הדגיש השגריר הרוסי כי הוא “בטוח שהדאגות שלנו מובנות במלואן על ידי ההנהגה הצבאית והפוליטית של ישראל”.

الجيش الإسرائيلي يقصف 3 مواقع عسكرية سورية - سما الإخبارية

“שותפה חשובה למרות חילוקי הדעות”

מנגד, השגריר הרוסי אמר כי ישראל “הגבירה את פעילותה הצבאית בשבע חזיתות, ואין אפשרות שפעילות צבאית מוגזמת זו תסתיים באחת”.

הוא הוסיף, “הפעילות הצבאית הישראלית המתגברת באזור, במיוחד בסוריה, אינה תורמת לייצוב המצב”, וציין כי “ההסלמה של הפעולות הצבאיות הישראליות בכמה חזיתות נחשבת מתסכלת מאוד”.

ויקטורוב ציין כי מוסקבה “יוצאת תמיד מהכורח להעביר את דעותיה ולדון באינטרסים הדדיים, במקום ללכת בדרך של הסלמה של היחסים הדיפלומטיים”.

שגריר רוסיה בישראל הדגיש כי ישראל “נותרת שותפה חשובה לרוסיה במזרח התיכון, למרות השוני בהערכת המצב”, והדגיש כי “חילוקי הדעות הללו אינם אומרים התעלמות מאינטרסים ביטחוניים משותפים”.

הערה ברקע הכתבה: רוסיה התרגזה מאוד כשישראל , לפני כמה ימים, תקפה מחסן נשק איראני ,שאך נחת בשדה התעופה שבשליטתה בצפון מערב סוריה , שנבנה בתוך שטח הבסיס הרוסי. שולי הביטחון שישראל נטלה בתקיפה זאת היו מאוד מאוד צרים ורוסיה רומזת כי לא תמיד המזל ישחק לישראל ויש אפשרות ריאלית בחייליה ייפגעו.

קרדיט: סוריה טי וי    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות