אל ג’זירה: בשל המחסור בתחמושת צה”ל מתחיל ביישום “כלכלת חימושים”!

העיתון הישראלי “הארץ” דיווח היום, יום ראשון, כי צה”ל החל ליישם מדיניות חדשה המכונה “כלכלת חימושים”, שמשמעו יש הכרח בקבלת אישור מפקדים בכירים לשימוש בטילים ובאמצעי לחימה נוספים בשל ירידה במלאי התחמושת שלה.

זאת לאחר שביקורו של שר הביטחון הישראלי יואב גלנט בארה”ב, שתוכנן לדון בצרכי הנשק של ישראל, בנוסף לדיון בהתקפות על איראן, נדחה לאור האמברגו שהטילו חלק ממדינות המערב על היצוא הנשק שלהן לישראל. .

העיתון דיווח כי צה”ל העלה את רמת הפיקוד המוסמכת לאשר שימוש בנשק כבד, כמו טילים, כתוצאה מהמחסור במלאים והאיסור שמטילות מדינות על ייצוא נשק לישראל.

על פי מקורות שהעיתון לא ציין את שמם, הצבא עוקב כעת אחר “כלכלת החימושים”, שכן הרמה המוסמכת לאשר שימוש בנשק כבד הועלתה לדרגת המח”ט בחלק מהמקרים, אם כי הנחיות אלו  לא כוללות מערכות הגנה אוויריות כגון “כיפת ברזל”.

עוד ציין הגורם כי מדיניות זו נועדה לתת לפיקוד העליון הישראלי את היכולת לתעדף את השימוש באמצעים צבאיים בהתאם למטרות הספציפיות של הכוחות.

צעדים אלו באים לאור החשש של מערכת הביטחון מהאטה באספקת נשק לישראל, במיוחד לאחר שבריטניה, גרמניה וקנדה הכריזו לאחרונה על הגבלות על ייצוא נשק לישראל.

تقارير إسرائيلية: "انخفاض في مستوى القصف الجوي والمدفعي" على غزة

קרדיט: לבנון דיבייט      קרדיט לתמונות:  דובר צה”ל