עוד על מה שמעסיק ומכעיס את האיראנים

לא ישראל מעסיקה את האיראנים, למרות שהמשטר האיראני שם את ישראל במוקד.
בזמן שכולם מדברים על מתי ישראל תגיב מתקפת הטילים השנייה של איראן ומה תכלול התקיפה הישראלית באיראן, או אולי מה ממשל ביידן יאפשר לממשלת נתניהו לתקוף באיראן ועל איזה מטרות הבית הלבן אמר לישראל Don’t, כשאני סורק את העיתונות האיראנית והרשתות החברתיות, אני רואה שמלחמת משטר המולות נגד ישראל, לא ממש מעסיקה את האיראנים, ויש דברים אחרים שתופסים את תשומת ליבם ומעוררים את כעסם, ולא, לא נגד ישראל, אלא כמו תמיד, רבים באיראן כועסים על המשטר האיראני.

אני מניח שתוכלו לקרוא בכלי התקשורת וערוצי מידע אחרים את מה שהם אומרים על איראן וישראל, ולכן תרשו לי להפנות את אור הזרקורים להמשך התנהלות משטר המולות הרקוב והמושחת, שממשיך בדרכו להרוס את איראן ולהכעיס את האיראנים, ולספר לכם שוב על מה שבאמת מעסיק ומכעיס את האיראנים.

geographic distribution oF natural resource wealth by province, 2008 a... | Download Scientific Diagram

https://www.researchgate.net

 

שפעת, מערכת הבריאות האיראנית, ו… אפגנים
האיראנים כועסים על הודעה חגיגית שלחיידר מוחמדי (حیدر محمدی = Haider Mohammadi) ראש ארגון המזון והתרופות האיראני, על שפאר תעשיית התרופות של המשטר הרקוב הצליחה לייצר 195 אלף מנות חיסון שפעת, שמצטרפות ל- 250 אלף מנות חיסון מיובאות שכבר נמסרו לידי משרד הבריאות, ומיועדות לחיסון לנמצאים בקבוצות סיכון, וכן אמר שהמשטר מחכה לעוד 200 אלף מנות חיסון שיצרנית החיסונים צריכה לספק לחברות הפצת תרופות לבתי המרקחת, כך שיהיה ניתן להתחיל לשווקן למבקשים להתחסן.

אציין שהחיסון תוצרת איראן מצטרף ל- 2.1 מיליון מנות חיסון שכבר יובאו, שמתוכן כבר סופקו 1.8 מיליון מנות לבתי המרקחת, ושהציניקנים ברשת שואלים איך זה שהמשטר מתרברב שהצליחו לייצר 195 אלף חיסונים, למדינה עם אוכלוסייה של כמעט 92 מיליון איראנים, ומוסיפים שגם יבוא של 2 מיליון מנות זו טיפה בים, שלא מספיקה לחסן את הקשישים, חולי סכרת ומחלות אחרות, והילדים עד גיל 5, שמוגדרים כקבוצת הסיכון, בעלת העדיפות במתן חיסונים, ולא שוכחים להזכיר שנוסף לאיראנים, חיים באיראן מליוני אפגנים (הערכות נעות בין כ- 4.5 מיליון ועד ל- 8 מיליון אפגנים, שמתוכם יש מיליונים לא חוקיים ולא מתועדים).

 

באיראן יש כעס רב על שהמשטר מאפשר למיליוני אפגנים לחיות באיראן, ושאיראנים רבים איבדו את מקומות עבודתם למהגרים אפגנים, ומאשימים שחלק מהעלייה במחירי הדיור באיראן נובעת מהלחץ שמיליוני אפגנים מוסיפים לשוק הדיור שגם כך מחיריו נמצאים בסחרור אינפלציוני.

הציניקנים ברשתות האיראניות מעירים שלא רואים פחות אפגנים באיראן, למרות שבחודש מאי הצהיר אחמד וחידי (احمد وحیدی = Ahmad Vahidi) שר הפנים הקודם, שמשטר המולות גירש במשך 12 חודשים, כ 1.3 מיליון אפגנים, ושואלים מדוע הממשלה הכושלת לא מבצעת את מה שהצהירה שתעשה, שהרי הממשלה הבטיחה לגרש מיליוני אפגנים לא חוקיים שחיים באיראן.

 

אוסיף שבעוד שהמשטר האיראני פועל לגרש מיליוני אפגנים מאיראן, ובצל הביקורת הגוברת של האיראנים על עצם נוכחותם של האפגנים באיראן, יש לציין את פגישתו של חסן חומייני (אותו הזכרתי לאחרונה (https://t.me/Middle_East_Insight/1910)) עם חברי המועצה המתאמת של המשלחות הדתיות של המהגרים האפגנים, שבה אמר להם שדלתו תמיד תהייה פתוחה בפני המהגרים האפגנים, אבל החלק החשוב בדבריו היה כשטען שיש תעמולה בלתי סבירה נגד המהגרים, ועצם קיום המפגש בינו לבינם, בא להוכיח שמדובר בתעמולה שקרית, והוא אף הגדיל לעשות ואמר “שבמהלך השנים שלאחר המהפכה תפקידם של אחינו האפגנים ובמיוחד השיעים, לא היה רק הרסני עבור העם האיראני, אלא מאוד פרודוקטיבי וחיובי…” והצביע על התפקיד שממלאים השיעים האפגנים בשירות המהפכה האסלאמית, כמו פעילותם במסגרת מיליציית פטמיון, ואת החשיבות בהפסקת התעמולה נגד האפגנים…

حیدر محمدی: تجهیزات پزشکی خط مقدم نظام سلامت است - آیمد 90 پایگاه خبری تجهیزات پزشکی

קרדיט: אימאד 90

 

סגן שר חדש-ישן, מערכת הבריאות מפוארת וקורסת
ואספר לכם שבמקביל להתפארות על ייצור חיסוני שפעת, האיראנים גם כועסים על דבריו של עלי רזא ראיסי (علیرضا رئیسی = Alireza Raisi) שלאחר שלוש שנים בהן חזר ללמד באוניברסיטת טהראן למדעי הרפואה, שוב מונה לתפקיד סגן שר הבריאות בממשלת הרפובליקה האסלאמית של איראן (הוא כיהן בתפקיד תחת חסן גזיזאדה האשמי, ותחת סעיד נאמאקי) ואציין שבתקופת מגפת הקורונה באיראן שבה מאות אלפים מתו מהמחלה ומחוסר טיפול נאות, מונה ע”י חסן רוחאני נשיא איראן דאז, לדובר כוח המשימה הלאומי למלחמה במגפת הקורונה.

ואם תשאלו מה אמר סגן שר הבריאות החדש-ישן, שהרגיז את האיראנים? אספר לכם שזה לא היה דבר אחד, אלא רצף של דברים שאמר מאז חזר לתפקיד.

האיראנים כועסים שעלי רזא ראיסי בכינוס ה 14 של שרי הבריאות של מדינות BRICS בשבוע שעבר במוסקבה, מתגאה ומספר לנציגי המדינות על נפלאות מערכת הבריאות האיראנית ועל כמה התפתחה והפכה למתקדמת, ומתגאה בכך שהנוכחים הכירו בחשיבות דבריו על שהפרוטוקולים המקובלים בעולם לטיפול במחלות לא מדברות הם בעיקר למבוגרים, בעוד שצריך לשים דגש גם טיפול ומניעה בגילאים צעירים ובקשישים, ונציגי המדינות כל כך התרשמו מדבריו, שהוחלט שבכינוס הבא של שרי הבריאות של BRICS שיתקיים בברזיל, איראן תציג את הצעתה בנושא שיהיה הנושא המרכזי של הכינוס. (וסתם בשביל הקוריוז אספר לכם שסגן השר הטריח את באי הכינוס בסיפורי גבורה של מערכת הבריאות האיראנית ומאבקה ההירואי במגפת הקורונה… המאבק הכושל של מערכת שקרסה, שבו מתו מאות אלפי איראנים).

علیرضا رئیسی معاون ظفرقندی وزیر بهداشت شد + سوابق | پایگاه خبری جماران

 

אז למה האיראנים כועסים? כי בזמן שעלי רזא ראיסי מציג לעולם את נפלאות מערכת הבריאות המתקדמת של איראן, במציאות מערכת הבריאות באיראן קורסת, והרופאים והאחיות שעדיין לא ברחו מהמערכת הקורסת תחת ניהולו הכושל של המשטר והיגרו לכל מקום שיסכים לקבלם, מוחים ושובתים בגלל תאני העבודה הירודים והשכר הנמוך. ושבבתי החולים, במרפאות ובבתי המרקחת יש מחסור כרוני בציוד רפואי ובתרופות, במיוחד בתרופות מיובאות.

אציין שנוסף לשחיקה ונטישת הצוותים הרפואיים, בתי החולים נמצאים גם במשבר כספי עמוק, וחייבים מעל 11 טריליון טומאן לספקי הציוד הרפואי באיראן, דבר שגורר גם פגיעה באספקת ציוד רפואי ותרופות.

 

סגן השר, מערכת הבריאות, הנחיית המנהיג העליון להגדיל ילודה ו…נישואי ילדות
והם כועסים על דברים שאמר לאחר מינויו, שאוכלוסיית איראן קטנה, ותוך 30 שנה עלולה לרדת ל 32 מיליון ושזה אסון, ומשרד הבריאות אחראי על בריאות הציבור, אבל גם אחראי על הצערת האוכלוסייה, ובהמשך אמר שאסור להיות אדישים לבעיות הקשישים, אבל שהמשטר הרקוב והכושל גרר את הפנסיונרים במדינה עמוק מתחת לקו העוני, ושקרנות הפנסיה נמצאות כבר עכשיו במשבר חמור, ושאין ביכולתם לקבל שירותי בריאות להם הם זקוקים.

* אציין שלפי דיווחי עיתונות כלכלית באיראן, אחוז הפנסיונרים באיראן צפוי לעלות מ 11.63% כיום, למעל 17% בשנת 2050, דבר שייצור משבר אקטוארי חמור אף יותר מהמשבר בו נמצאות כבר כיום 18 קרנות הפנסיה באיראן, בהן נמצאים כ 24 מיליון איש, ומתוכן כבר כיום יש ארבע קרנות פנסיה שלא מסוגלות לעמוד בתשלומים למבוטחים.

* עוד אציין שנוסף להתבגרות האוכלוסייה, ושיחס בין מבוטחים עובדים ומשלמים לבין מקבלי הפנסיה מהקרן ממשיך לרדת אל מתחת ליחס המאפשר איזון אקטוארי, הניהול הכושל של קרנות הפנסיה, שבמקום להעסיק אנשי מקצוע, הפכו עבור המשטר למקור משרות מכניסות למקורבים חסרי כל השכלה וכישורים רלוונטיים לתפקידם, והשחיתות של אותם מקורבים, גרמו לקריסה כלכלית בעקבות השקעות כושלות של המקורבים שמונו לתפקידי ניהול (לא מעט מקרים השקעות כאלה היו בחברות וארגונים של מקורבים אחרים של המולות ואנשי משמרות המהפכה) וכן היו מקרים בהם קופת קרנות הפנסיה פשוט התרוקנה “באורח פלאי”, והמשברים האלה הכריחו את המשטר להכניס השנה להצעת חוק תקציב המדינה, סיוע לקרנות פנסיה בסך 453 טריליון טומאן, מתוכם 256 טריליון טומאן לטובת קרן הפנסיה הלאומית, ועוד 132 טריליון לטובת קרן הביטוח הלאומי של הכוחות המזוינים. דבר שכמובן יוצר תלות כבדה של קרנות הפנסיה בכושלות בכספים המגיעים מתקציב המדינה.

EnTheMinistryofHealth.jpg

 

והאיראנים גם כועסים על שסגן השר הנמרץ גם אמר לאחרונה, שעל הממשלה להכיר בכישלונות של תוכניות בריאות קודמות כדי ללמוד ולהתקדם ולא להמשיך לבזבז כסף על תוכניות שנכשלו, אבל המשטר הכושל ממשיך להרוס את המדינה בשרשרת של תוכניות כושלות שהורסות כל דבר במדינה הדבר היחיד שהמשטר לומד זה איך למצוא דרכים חדשות לפגוע באיראנים. והציניקנים ברשתות מוסיפים בבוז ואומרים שדבריו על ש”חובותיה העיקריות של הממשלה הן לספק בריאות, ביטחון ורווחה, אך לעיתים ישנה מחלוקת בין הפקידים לגבי חלקם במילוי חובות אלה…” הם דברים ריקים מתוכן, שהרי משטר המולות לא רק שלא מספק לאיראנים בריאות, ביטחון ורווחה, אלא עושה הכל כדי שהאיראנים לא יחיו בבריאות, בביטחון וברווחה.

האיראנים כועסים גם על דברי סגן השר מיום רביעי האחרון, שבמסגרת הנחיית המנהיג העליון לממשלה ה 14, להסרת חסמים בפני גידול האוכלוסייה, הודיע עלי רזא ראיסי, על הסרת המגבלות לגיל ההריון (מתחת לגיל 18. א”א).

 

אזכיר שבעקבות הנחיות קודמות של המנהיג העליון, חוקק “חוק להצערת האוכלוסייה” ונאסר בשנת 2021 על ביצוע עיקור לנשים וגברים, נאסר על המלצה וביצוע בדיקות סקר בהיריון, אלא אם הוכח צורך רפואי לנחיצות הבדיקה, וגם אז עלות הבדיקה אינה מכוסה בביטוח רפואי ולא זוכה לסבסוד ממשלתי, וכן נאסר על הפצת אמצעי מניעת הריון בחינם, ונאסרה על מכירה מסובסדת של אמצעי מניעה בבתי החולים באזורים הכפריים ובבתי החולים האוניברסיטאיים, ואפילו המלצה לשימוש באמצעי מניעה הפכה להיות עבירה פלילית.

עוד הצהיר סגן השר הנלהב, שהגיל המתאים להריון יהיה בין 15 ל 49 שנים, ואמר שלהביא הרבה ילדים לעולם זה כבוד, ושהאיראנים צריכים להפסיק לראות בריבוי ילדים כדבר נחשל המייצג את איראן הכפרית והלא משכילה, וכחלק מהמאמץ להצעיר את האוכלוסייה, גם על האיראנים המשכילים בערים הגדולות, שגיל הנישואין שלהם עלה והם מביאים מעט ילדים, ושהמשכילים צריכים לשמש דוגמה לאחרים, ולחזור להינשא בגיל צעיר יותר ולהביא עוד ילדים, וגם הוסיף שמי שיש לו ארבעה ילדים צריך להתגאות בכך, וכן דיבר על תוכניות להקים מעונות לסטודנטים נשואים, ועל תוכנית לתמרץ כלכלית את מי שיביא הרבה ילדים, ושהתמריצים הניתנים למשכילים נשואים, יוכלו להשפיע על עתיד איראן.

אציין שלפי נתונים רשמיים של משרד הפנים האיראני, בשנת 2021 נרשמו 1,474 לידות לילדות בנות 10-14, ונרשמו כ 30 אלף נישואי ילדות מתחת לגיל 15. מאז נמחקו הנתונים רשמיים מאתרי הממשלה ואין נתונים חדשים, ואפשר לשער שמאז המספרים ממשיכים רק לעלות.

Ministry of Health and Medical Education

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט למזרח התיכון      קרדיט לתמונות: ממשלת איראן