“אקסיוס”: ביידן ונתניהו קרובים להגיע להסכמה על היקף ואופי התגובה הישראלית נגד איראן

אתר החדשות Axios דיווח כי גם נשיא ארה”ב ג’ו ביידן וגם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו קרובים להסכמה על אופי התגובה הישראלית נגד איראן, בעקבות השיחה שהתקיימה בין שני המנהיגים ביום רביעי שעבר.

האתר ציטט שלושה גורמים אמריקאים וישראלים, שזהותם לא נחשפה, כי וושינגטון מקבלת את הרעיון של הפעלת מתקפה ישראלית גדולה על איראן, אך חוששת שפגיעה במטרות מסוימות תוביל למלחמה אזורית.

הבכיר הישראלי הסביר כי התוכניות הישראליות הנוכחיות להגיב לאיראן “עדיין קצת יותר אגרסיביות ממה שהבית הלבן רוצה”.

באותו הקשר אמר גורם אמריקאי כי הבית הלבן הפך “פחות מודאג לגבי אופי התגובה הישראלית לאיראן לאחר השיחה שהתקיימה בין ביידן לראש ממשלת ישראל”.

 

הבכיר הישראלי אישר כי “הפערים בין ארה”ב לישראל בנוגע לאופי והיקפה של המתקפה על איראן הצטמצמו בעקבות השיחה הטלפונית”.

ישראל אישרה כי תגיב “בזמן” לאיראן לאחר מתקפת הטילים שלה  בתחילת אוקטובר, ואמרה כי התגובה תהיה “קטלנית ומדויקת”.

ישראל הודיעה כי איראן שיגרה לכיוונה כ-200 טילים בליסטיים, שרובם יורטו על ידי מערכות ההגנה האווירית של ישראל. גם כוחות אמריקאים שנפרסו באזור תרמו ליירוט הטילים, בנוסף לירדן.

שלושה מקורות במפרץ אמרו לרויטרס כי מדינות המפרץ לוחצות על וושינגטון למנוע מישראל לתקוף אתרי נפט איראניים, מתוך חשש שמתקני הנפט שלה עלולים להיחשף לאש של קבוצות הפרוקסי של טהראן אם הסכסוך יסלים.

שלושת המקורות המקורבים לחוגי הממשלה ציינו כי כחלק מניסיונות ההימנעות להיגרר לסכסוך בניגוד לרצונם, סירבו מדינות המפרץ, כולל סעודיה, איחוד האמירויות וקטאר, לאפשר לישראל לטוס במרחב האווירי שלהן בכל תקיפה על איראן, ועדכנו בכך את וושינגטון.

קרדיט: אלחורה    קרדיט לתמונות: עלי פרזאת