קרן המטבע הבינלאומית דחתה בקשה מצרית להלוואה של 8 מיליארד דולר

ראש ממשלת מצרים, מוסטפא מדבולי, אמר ביום רביעי כי קרן המטבע הבינלאומית ביקשה לדחות את בדיקתה לבקשה המצרית החדשה לקבלת ההלוואה בסך 8 מיליארד דולר עד לאחר הפגישות השנתיות שלה.

בדיקת הבקשה להלוואה צפויה להסתיים בנובמבר הקרוב, לפי מה שהודיעה לפני מספר ימים ג’ולי קוזאק, דוברת קרן המטבע הבינלאומית.

במרץ האחרון, מצרים חתמה על חבילת תמיכה כספית של 8 מיליארד דולר עם קרן המטבע הבינלאומית כדי לסייע בשליטה במדיניות מוניטרית שמזינה אינפלציה, אך הקרן דורשת עלייה במחירים של מספר רב של מוצרים מקומיים.

הממשלה העלתה את המחירים של מספר סחורות מסובסדות כדי להתמודד עם הגירעון התקציבי, שהסתכם ב-505 מיליארד לירות מצריות (10.3 מיליארד דולר) בשנת הכספים שהסתיימה ב-30 ביוני האחרון, והיא גם הורידה מאוד את ערך הלירה המצרית לפני כמה חודשים.

מצרים השיגה בעבר מקרן המטבע הבינלאומית, לאחר הבדיקה בסוף יוני, הלוואה בשווי 820 מיליון דולר. אבל זה רק טיפה בים לעומת צרכי המדינה בת המאה מיליון תושבים , רובם עניים מרודים.(קרדיט: אלחורה)

הערה: מצבה הכלכלי של מצרים ממשיך להיות קשה למרות העמדת הפנים של הנשיא א-סיסי כי המצב הכלכלי בארצו הולך ומשתפר.

דחיית קרן המטבע הבין לאומי את בקשת מצרים אינה טכנית כלל ועיקר. מצרים התחייבה לנקוט בצעדים כלכליים דרקוניים על מנת לדכא את האינפלציה אצלה , אך החשש של השלטון ממרד אזרחי שיסכן את קיום המשטר הביא אותם לא למלא אחר ההתחייבויות שמצרים לקחה על עצמה.

הקרן יודעת שמצרים לא תוכל, במצבה הנוכחי , להחזיר את ההלוואות שהיא נותנת לה , לכן היא סירבה כרגע לדון בבקשה מסיבות טכניות.

אם מצרים לא תקבל בעתיד הקרוב סיוע מסיבי היא תעמוד בפני מצב שהיא לא תוכל לקנות אפילו את המוצרים הבסיסייים בשווקי העולם כגון: חיטה וכדומה.

אך לא נעלמה מעיני הקרן קניות הנשק המסיביות של מצרים בשווקי העולם עם הכסף שנועד להאכיל את העם לכן כרגע התחינות המצריות לא מועילות מה שאומר שמהר מאוד מצרים תעמוד על סף מלחמת אזרחים בגלל רעב שיתפשט במדינה מפאת מחסור במוצרי מזון בסיסיים.

כבר הרבה זמן מבחינים את עשירי מצרים יוצאים יחד עם עיסקיהם ממצרים ועוברים למדינות המפרץ להמשך פעילותן הכלכלית.

א-סיסי גם יודע שארה”ב לא תיתן למצרים ליפול , בכל זאת יותר מ-100 מיליון איש יכולים לגרום לאנדרלמוסיה כלל עולמית שיכולה לצאת משליטה מה שארה”C לא יכולה להרשות זאת . 

صندوق النقد الدولي يعقد اجتماعا لاستكمال المراجعتين على الاقتصاد المصري -  الأسبوع

קרדיט: אלחורה    קרדיט לתמונה: אלאוסבוע