“קבוצת הפעולה למען הפלסטינים בסוריה” חושפת: אפילו הפלשתינים בלבנון לא מוכנים לעזור לאחיהם מסוריה

דו”ח “קבוצת הפעולה לפלסטינים בסוריה” ( “مجموعة العمل من أجل فلسطينيي سوريا” ) סוקר את המציאות המרה והיומיומית של פלסטינים סורים שמצאו מקלט בלבנון, והדגיש את האתגרים העומדים בפניהם על רקע ההסלמה הצבאית הישראלית באזור.

הדו”ח מצביע על סיכוני הגירוש ההמוני שקבוצה זו עלולה לעמוד בפניהם, לאור שלילת היתרי שהייה או סירוב ממשלת לבנון לחדשם, מה שעשוי לסלול את הדרך לנקוט בצעדים משפטיים לגירושם או לבידודם במדינה באזורי הגבול (סוריה-לבנון).

הדו”ח מדגיש את ההידרדרות במצבם של הפלסטינים הסורים, שכן הם סובלים מעקירה חוזרת ונשנית, רדיפות ביטחוניות ומעוני קיצוני. הדו”ח גם צופה שרבים מהם יישארו בלבנון בשל ההידרדרות בתנאים הכלכליים שלהם, בעוד שחלק מהמשפחות עלולות להיאלץ לחזור לסוריה למרות הסיכונים.

“קבוצת הפעולה” קראה לקהילה הבינלאומית להתערב בדחיפות כדי להגן על הפלסטינים הסורים ולספק להם את הסיוע ההומניטרי הדרוש, לרבות הקמת מרכזי מקלט והקלה על החזרתם של אלו המעוניינים לחזור לסוריה.
מנתוני אונר”א עולה כי מספר הפלסטינים הסורים בלבנון עומד על כ-29,000 פליטים, הסובלים מתנאי חיים טרגיים, כאשר שיעור העוני בקרבם הגיע ל-87% בשנת 2022.

הערה ברקע הכתבה: מתוך המילים ה”מכובסות” של הדו”ח ניתן להבין כי אפילו הפלשטינים הלבנונים לא באים לעזרת אחיהם מסוריה.

קרדיט: בלדי ניוז      קרדיט לתמונות : רשתות חברתיות