ישראל השמידה מכ”מ התרעה מול הגולן בדרום סוריה. מה מאחורי?

אמצעי התקשורת בסוריה דיווחו כי בשעה האחרונה תקפו כלי טייס ישראלים , על פי המינוח הערבי שהשתמשו בדיווח התקיפה התבצעה באמצעות מל”טים מתאבדים, תחנת מכ”מ התראה של גדוד הגנה אווירית של צבא סוריה הנמצא בשדה התעופה הצבאי “אלת’ועלה” שמצפון מזרח לעיר דרעא הנמצאת כ-25 ק”מ מזרחית לגולן הדרומי הישראלי.

לכאורה עוד תקיפה מתוך מתוך מאות התקיפות הישראליות על מתקנים איראנים על אדמת סוריה  או מתקנים סורים המשרתים את הכוחות האיראנים.

אלא שמכ”מ ההתרעה שהושמד , היה תחת פיקוד בלעדי של הכוחות האיראנים וחיזבאללה הפועלים בסוריה ותפקידו להתריע ,בזמן אמת , לפיקוד האיראני מפני מטוסי קרב ישראלים העושים דרכם מזרחה ואולי הם בדרכם לאיראן . 

רגע התקיפה באלת’ועלה:

תמונה

 

למעשה, על פי דיווחים זרים , פועלת כבר זמן רב “לעוור” את עיני הסורים והאיראנים ולא לאפשר להם לקבל התרעה מוקדמת על הגעת מטוסי הקרב העושים דרכם להשמדת מטרות בהפתעה או על אדמת סוריה או על אדמת עיראק ואולי פעם על אדמת איראן.

אלא שצריך לשים לב לעובדה חדשה שנעלמה מעיני התקשורת.

מזה זמן רב דואגת איראן להביא מומחים חות’ים מתימן, יחד עם המדריכים שלהם מחיזבאללה, שעברו הכשרות גם באיראן בהפעלת טילים בליסטיים ובהפעלת כוב”מים מתאבדים, ולהציבם מול גבול ישראל למקרה ותתפתח מלחמה בהיקף מלא עם חיזבאללה או שישראל תתקוף את מתקני הגרעין באיראן.

 

המומחים התימנים הוצבו הן בשדה התעופה הצבאי אלת’ועלה מצפון לדרעא והן בשדה התעופה הצבאי הסורי “אלחולחולה”  כאשר תפקידם יהיה לשגר טילים וכטב”מים מתאבדים לכיוון ישראל.

השמדת המכ”מ היום נועדה לעוור את אותם מומחים תימנים ולשבש את כוונותיהם.

אמצעי התקשורת בסוריה טענו עוד כי יחד עם התקיפה על תחנת המכ”מ בשדה התעופה שבמחוז סויידא הותקפו עוד 4 מטרות של צבא סוריה , שנתפסו על ידי האיראנים , באזור דרעא , מערבית לשדה התעופה.  מה המכנה המשותף לתקיפות אלו ?   כנראה ההכנות האיראניות לתקוף את ישראל באמצעות המיליציות שלה על מנת להקל את הלחץ הצבאי על חיזבאללה שישראל פתחה במתקפה יבשתית עליו.

תחנת המכ”מ הסורית-איראנית שהושמדה: 

תמונה