דיווח: ישראל השתמשה בתקיפה בדאחייה בטילי “האמר” סיסמיים הגורמים להרס שווה ערך לרעידת אדמה בעוצמה 3.6

בימים האחרונים חשו תושבי לבנון “רעידות חריגות” שחפפו להפצצה הישראלית שכוונה לאתרי חיזבאללה שונים.

רעידות אלו נגרמות מפצצות ששימשה את ישראל במלחמתה נגד חיזבאללה, שנועדו להשמיד מנהרות תת-קרקעיות. הלבנונים יכולים לחוש את הרעידות הללו דרך רעידות הבניינים, גם אם הם רחוקים ממקומות היעד. התקשורת הלבנונית כינתה את הפצצות הללו “הטילים הסיסמיים של שרון”.

פצצות “זעזוע מוח” הן פצצות החודרות לבונקרים בעומק של עשרות מטרים מתחת לאדמה ואז מתפוצצות עמוק פנימה וגורמות לרעידות שמורגשות על ידי התושבים באזור.

טילים אלו מיועדים להפצצת מקלטים או מרכזים תת-קרקעיים מבוצרים, וטווחם מגיע ל-9 קילומטרים, ואורכם 7.5 מטרים. הם מיוצרים במשקלים שונים, החל מטון אחד, ומתפוצצים באמצעות בקרת לייזר. הייצור שלהם מתחיל בשנות ה-90.

טילים אלו מייצרים פיצוץ חזק המלווה ברעידת אדמה שעלולה להיות מורגשת על ידי מי שנמצאים באזור היעד ואף באזורים מרוחקים.

إسرائيل تقصف لبنان بصواريخ "المطرقة".. تحاكي زلزالا بقوة 3.6

קרדיט: אלערביה

 

מתרחשת רעידת אדמה בעוצמה של 3.6

הפצצות הללו מדמות רעידת אדמה בעוצמה של 3.6 בסולם ריכטר. הן משוגרות מגובה רב לעבר הקרקע במהירות הקול, חודרות לפני השטח לעומק של עד 30 מטר ואז מתפוצצות, וגורמות לגלים חזקים של גלי הלם עזים המספיקים להרוס מבנים, מנהרות, ואפילו גשרים עבים. הם בדרך כלל שוקלים עד 10 טון ודורשים מטוס ספציפי לשאת אותם.

באוגוסט האחרון, לאחר שחיזבאללה פרסם סרטון של מתקן “עמאד 4”, בסיס צבאי ענק המקושר ברשת מנהרות, הגיב הצבא הישראלי באמצעות פצצות Mk84 חודרות בונקרים המצוידים בערכת דיוק J-DAM בעיירה כפר כילא, שם שוגרו טילי “זעזוע מוח” כבדים לעבר עמדות חיזבאללה.

דיווחים רבים הצביעו על כך שהפצצות ששימשו בהתקפה זו שקלו כ-900 קילוגרמים והן היו מצוידות בראש נפץ ענק שנועד לחדור לביצורים עמוקים.

الجيش الإسرائيلي يقصف لبنان بقنابل "المطرقة" التي تحاكي وقوع زلزال

קרדיט: אלערביה

 

האמר = פטִישׁ

פצצות אלו ידועות גם כפצצות “פטיש” (האמר)  בשל יכולתן העצומה לגרום להשמדה המונית. הפצצה יכולה ליצור מכתש ברוחב של 15 מטרים ובעומק של יותר מ-10 מטרים, עם השפעות זעזוע מוח קטלניות.

פצצות אלו מצוידות בחבילת J-DAM, ערכת הנחייה שהופכת פצצות לא מונחות לפצצות “חכמות” בשליטת GPS, מה שמגביר את דיוק הפגיעה במטרות ואת יכולת הפצצה לחדור לביצורים תת-קרקעיים עמוקים.

ישראל מסתמכת על פצצות גלי הדף או סיסמיות אלה, אשר פולטות גלי הלם עצומים דמויי רעידת אדמה, הגורמות לרעידות חזקות של הבניינים או המנהרות המותקפות, וגורמות לקריסתן.

פצצות אלו משוגרות מכלי טיס צבאיים, אך ניתן לשגר אותן גם מטנקים ותותחים.

קרדיט: ערביכ דפנס       קרדיט לתמונות : תעשייה צבאית