סוריה סוגרת משרדי גיוס “מתנדבים” של חיזבאללה ללחימה בדרום לבנון

לפני מספר ימים סגר המשטר הסורי משרד גיוס שחיזבאללה פתח ליד מקדש סיידא זינב באזור הכפרי של דמשק, במטרה למשוך מתנדבים להילחם בשורות “ההתנגדות האסלאמית בלבנון” נגד ישראל. החזית הדרומית בלבנון.

המשטר הסורי סירב בתוקף לאפשר לחיזבאללה לגייס כל סורי שיילחם בשורותיו נגד ישראל, למרות השותפות האסטרטגית בין משטרו של בשאר אל-אסד לחיזבאללה בדיכוי המהפכה הסורית מאז 2011.

לחץ ביטחוני לסגור את משרד הגיוס

מקור ביטחוני חשף לאתר סוריה טי וי  ביקור בו נפגשו קציני המשרד לביטחון לאומי עם בכיר בחיזבאללה, חאג’ אבו עלי יאסר, האחראי הישיר על לשכת הגיוס, כדי לשכנעו לסגור את המשרד ולהימנע מכל פעילות גיוס פומבית.

חברי המשלחת העבירו מסר בעל פה מהאלוף כיפאח מילחם, ראש המשרד לביטחון לאומי, בו הדגיש את הצורך לסגור את המשרד לאלתר מסיבות הקשורות למצב הצבאי הקיים בשטח סוריה.

במכתב הוסבר כי “סוריה אינה בעמדה המאפשרת לה לפתוח חזית חדשה בדרום, מה גם שקיים חשש שכל עימות עם ישראל יוביל להסלמה שתגיע  ישירות לגבול הסורי באזור הגולן מה שעלול לאלץ את המשטר להכריז על התגייסות כללית בשורות כוחותיו לאור אתגרים פנימיים רבים.

המשלחת הסבירה לבכיר חיזבאללה כי קיימים אינדיקטורים מודיעיניים המעידים על כוונה של פלגים וארגונים באזורים שאינם בשליטת המשטר הסורי לנצל את המצב באזור ולצאת לתקיפות נגד עמדות צבא המשטר הסורי.

חברי המשלחת העבירו איום נסתר כי זרועות הביטחון יתייחסו לכל אזרח סורי שיתנדב להילחם מחוץ לסוריה ללא ידיעת המשטר הסורי, כמבוקש ביטחוני המעורב בפעילות צבאית “טרוריסטית”, ושמו יופץ לכל מעברי הגבול כדי לעצור אותו, בעוד שכל האנשים והרשתות המעורבים במבצע יועמדו לדין מיידית.

כן

קרדיט: סוריה טי וי        קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות