האבסורד חוגג: תלונה נגד ישראל בגין אי תשלום משכורות ופיצויים מאז תחילת המלחמה לעובדים מעזה

ביום שישי הגישו 10 איגודים מקצועיים בינלאומיים תלונה לארגון העבודה הבינלאומי, והאשימו את ישראל כי היחס שלה לעובדים פלסטינים מאז תחילת המלחמה בעזה “מפר אמנה עולמית”.

הביקורת על יחסה של ישראל לעובדים פלסטינים, נושא הנמצא בבדיקה כבר עשרות שנים, גברה בארגון האו”ם שבסיסו בז’נבה מאז תחילת המלחמה ב-7 באוקטובר.

התלונה, שתוכנה סוכם בהודעה שנשלחה לעיתונאים, מתמקדת ב”הדרת ישראל של כ-200,000 עובדים פלסטינים, תוך ציון סיבות ביטחוניות”. 

התלונה מאשימה את ישראל ב”אי תשלום שכר ופיצויים אחרים להם ולעובדים פלסטינים אחרים”. איגודי עובדים אומרים שזה יכול להיות שווה מיליארדי דולרים.

“הפיטורים הפתאומיים של פלסטינים העובדים בישראל הותירו מאות אלפים באומללות”, אמר סטיבן קוטון, המזכיר הכללי של הפדרציה הבינלאומית לעובדי התחבורה בלונדון, אחד האיגודים שחתמו על התלונה.

הוא המשיך: “ישראל חייבת לעמוד בהתחייבויותיה המשפטיות הבינלאומיות ולהבטיח שעובדים אלו יקבלו את שכרם המגיע להם באופן מיידי”.

האיגודים שחתמו על התלונה מאשימים את ישראל בהפרת אמנת הגנת השכר שנחתמה ב-1949, אותה אשררה עם כ-100 מדינות נוספות, לפי אתר ארגון העבודה הבינלאומי.

איגודים מקצועיים נוספים שחתמו על התלונה כוללים את הקונפדרציה הבינלאומית של איגודי המורים ואיגוד הבניין והעובדי העץ הבינלאומי.

על פי הכללים של ארגון העבודה, הארגון יכול להקים ועדה משולשת המורכבת מהממשלה ומקבוצות המייצגות מעסיקים ועובדים, כדי לבחון הפרות לכאורה של האמנה. 

זה יכול בסופו של דבר להוביל לחקירה ואולי לסנקציות, כפי שקרה עם מיאנמר בשנות ה-90.

הערה: רבים מתושבי עזה שעבדו בישראל השתתפו בטבח של ה-7 באוקטובר במהלכה נטבחו יותר מ-1200 אזרחים ישראלים . חלקם אף היו אנשי חמאס במסווה שאספו מודיעין לקראת הפלישה שלהם לשטח ישראל . 

دور منظمة العمل الدولية | IndustriALL

קרדיט: אלחורה     קרדיט לתמונות: האו”ם