המודיעין האמריקני מזהיר את טראמפ: האיראנים “הולכים לך על הראש”!

מטה הקמפיין של המועמד הרפובליקני לנשיאות, דונלד טראמפ ,אמר כי גורמי מודיעין עידכנו ,ביום שלישי, על איומים איראנים להתנקש בחיי טראמפ.

מהקמפיין נכתב, “מוקדם יותר היום, משרד מנהל המודיעין הלאומי תדרך את הנשיא טראמפ על איומים אמיתיים וספציפיים מצד איראן להתנקש בחייו בניסיון לערער את היציבות ולהפיץ כאוס בארצות הברית”.

איראן הכחישה בעבר את האשמות האמריקניות בדבר התערבות בענייני אמריקה.

בחודש שעבר דיווחה רשת CNN, תוך ציטוט מכתב אישום ובכיר אמריקאי, כי הרשויות האמריקאיות הגישו כתב אישום נגד גבר פקיסטני בשם אסיף מרצ’נט (בן 46), שככל הנראה קשור לאיראן בקשר למזימת חיסול כושלת, התכוון להתנקש בטראמפ ובבכירים אחרים, בהווה ובעבר, בממשלת ארה”ב.

ארגוני המודיעין האמריקאי:

مجتمع الاستخبارات الأمريكي - ويكيبيديا

קרדיט: ויקיפדיה

 

התובעים הפדרליים אמרו שמרצ’נט נעצר ב-12 ביולי כשהתכונן לעזוב את ארצות הברית, זמן קצר לאחר שנפגש עם רוצחים שלדעתו יבצעו את הרציחות, אך היו למעשה קציני אכיפת חוק סמויים.

המשרד חקר את המקרה בשבועות שלפני ניסיון ההתנקשות הראשון בטראמפ, שהתרחש בפנסילבניה ב-13 ביולי. הבכיר אמר ל-CNN כי החוקרים לא מצאו ראיות לכך שלמרצ’נט היה קשר בצורה כלשהי לירי בפנסילבניה.

הרשת ציינה כי איומים הקשורים לאיראן הניעו את המשרד להעביר מידע זה לשירות החשאי, מה שהגביר את ההגנה הביטחונית על הנשיא לשעבר.

ממשלת ארה”ב העלתה בעבר חששות שאיראן עשויה לנסות להגיב על הריגתו של מפקד כוח קודס במשמר המהפכה האיראנית, קאסם סולימאני, בתקיפה אמריקאית ב-2020, בניסיון להרוג את טראמפ או אחד מיועציו לשעבר.

الاستخبارات الأميركية.. "حملة إيرانية سرية" لتقويض ترشيح ترامب للرئاسة

קרדיט: אלחורה    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות