בריטניה מציבה אלפי חיילים בקרבת לבנון לקראת פינוי חירום של אזרחיה

למרות הנוכחות הצבאית הבריטית האינטנסיבית בקפריסין , כולל כוחות אוויר וים , החליטו בבריטניה להחיש עוד 700 חיילי0 לסיוע במקרה של פינוי חירום של אזרחי בריטניה השוהים כרגע בלבנון.

קרדיט: רשתות חברתיות

 

“בריטניה העבירה 700 חיילים לקפריסין לקראת פינוי חירום של אזרחים בריטים מלבנון, לאחר שראש הממשלה קרא למי שעדיין במדינה לעזוב לאלתר” – טוען אתר החדשות האמריקאי בשפה הערבית “אלחורה”.

ממשלת בריטניה אמרה כי צוותים צבאיים עוברים לשם כדי לספק תמיכה נוספת לאזרחים בריטים בלבנון, בעקבות ההסלמה בין ישראל לחיזבאללה, לפי מה שדווח בעיתון ” הגרדיאן” .

הממשלה הצהירה כי לחיל האוויר הבריטי -RAF יש מטוסים ומסוקים בכוננות כדי לספק תמיכה במידת הצורך.

Force Protection At RAF Akrotiri To Be Conducted by New Resident Unit | Royal Air Force

קרדיט: חיל האוויר הבריטי

 

זהו, ככל הנראה, השלב הראשון של תוכניות החירום ללבנון, שכן הממשלה מבקשת להימנע מהכאוס שנראה כאשר אזרחים בריטים פונו מאפגניסטן ב-2021.

ראש ממשלת בריטניה, קיר סטארמר, אמר כי הממשלה “מגבירה את הכנותיה לקראת מימוש תוכניות החירום” לחילוץ אזרחים בריטים, וקרא לישראל וללבנון “לסגת מסף התהום”.

בשיחה מטיסה לניו יורק כדי להשתתף בישיבת העצרת הכללית של האו”ם, אמר סטארמר: “המסר החשוב ביותר ממני הערב הוא שאזרחים בריטים בלבנון יעזבו מיד, ואני רק רוצה להדגיש את זה”.

הוא המשיך, “חשוב להיות מאוד ברור: עכשיו זה הזמן לעזוב. באופן כללי יותר, אני מודאג מהמצב ואני חושב שאנחנו צריכים להיות ברורים שאנחנו צריכים להרפות, אנחנו צריכים הפסקת אש, אנחנו צריך לסגת מהסף”.

הכוחות החדשים מתווספים לנוכחות צבאית גדולה של כוחות בריטיים בבסיס האוויר המלכותי אקרוטירי בקפריסין ובספינות הצי המלכותי RFA Mounts Bay ו-HMS Duncan.

שדה התעופה הצבאי הבריטי בקפריסין  שיהווה את מרכז המבצעים של חילוץ האזרחים מלבנון:

Revealed: America's secret military deployment on British Cyprus

קרדיט: רשתות חברתיות