איך קורה שחיזבאללה החמוש בכבדות והמאומן מתקשה להוציא מתקפות נגד? דעה!

למה חיזבאללה הגדול והחזק פי עשרות מונים מהחמאס, מאומן מהחמאס ונחשב מראשי “ציר ההתנגדות” כל כך חדור מודעינית לעומת החמאס ומתקשה להוציא התקפות?

החל מה-7.10 ,כשנפתחה המלחמה נגד חמאס, ראינו את חמאס כארגון שלמרות מגבלת הכוח שלו לעומת חבריו מהצפון, כארגון מסודר, ממודר מאוד וכמעט אינו חדיר מודעינית, הבכירים של חמאס סוכלו לאחר זמן ארוך וגם הירי הרקטי של חמאס התחיל להתמגר לאחר שבועות ארוכים, הסיבה לזה נעוצה באין מתנגדים מבית שיש לחמאס.

 

נכון ל-7.10 הרוב המוחלט של תושבי עזה  תמך בחמאס, במעשיו והיה נתון למרותו של ארגון הטרור הרצחני, ישראל התקשתה מאוד בהשגת מודיעין איכותי או בתחבולה כמו מתקפת הביפרים שהתרחשה על חיזבאללה. סינוואר שולט בעמו המומצא ביתר שאת ומבחינת העזתי הממוצע אנחנו הכובשים וחמאס “באים לשחרר את ארצם”.

זה בדיוק הסיפור ההפוך מחיזבאללה. חיזבאללה פתח את המלחמה הזאת ב-8.10 וקשר את עצמו לסינוואר. העם הלבנוני שהוא עם רב-גוני עם זרם גדול מאוד של נוצרים, דרוזים ומוסלמים לא הולך עיוור אחרי חיזבאללה השיעים שהשתלטו בכוח על לבנון.

מבחינת העם הלבנוני הם זרמו עם הרעיון של נסראללה שהוא “מגן לבנון” ובא להרתיע את ישראל מלתקוף את לבנון בעתיד, וכי אזרחי לבנון חשובים לו.
מה שקורה כעת הוא שחיזבאללה פתח במלחמה הכי לא צודקת מבחינת העם הלבנוני אי פעם.

 

המטרה פה היא לא שטח, היא לא הרתעה, היא לא עסקת חטופים כזאת או אחרת, היא נטו התאבדות בשם הגנה על סינוואר והעזתים.

העם הלבנוני שלא תומך חיזבאללה לא מסוגל לסבול שמדינתו נהרסת בגלל העזתים וזועמים על מה שחיזבאללה מעולל, ולכן, באופן טבעי, ובעקבות כך שיש לנסראללה הרבה אויבים מבית, סביר להניח שלא מעט לבנונים ומשת”פים שחדרו לארגון ופחות מסכימים עם דרכו של נסראללה, עוזרים לישראל במודיעין עדכני, איכותי שמשאיר את נסראללה רדוף, חשוף ומחורר מודעינית מקצה לקצה.

המודיעין האיכותי של ישראל יכול מאוד לצמצם את הפגיעה בעורף במקרה של מלחמה כוללת שאנחנו כבר בפתחה, ונסראללה חייב להבין שמה שקרה בעזה הוא יקבל בעוצמה פי כמה וכמה, צבאית ומודעינית.

המודיעין הישראלי נדהם." חמאס פרץ למצלמות ולטלפונים של חיילים לפני 7  באוקטובר :: nournews

קרדיט: שי איתן ערוץ הטלגרם מודיעין וביטחון      קרדיט לתמונות: נור ניוז