האם חיסול ממוקד בביירות זו כל התגובה?

הערב הותקף בית בעיירה / שכונה חארת חריכ (حارة حريك = Haret Hreik) שנמצאת צפונית-מערבית לשדה התעופה בבירות, שנחשבת כרשות מוניציפלית עצמאית (עם ראש ראשות + “מועצת עיר” נבחרים) ומהווה חלק מהפרוור הדרומי – רובע הדאחייה, ונמצאת בחלקו המזרחי.

לפי הודעת דו”צ, יעד התקיפה היה המפקד האחראי לרצח הילדים במג׳דל שמס והרג אזרחים ישראלים רבים.

המחוסל:

 

יש דיווחים שונים על מי היה יעד התקפה בבניין שהותקף, ואשאיר לערוצי הדיווחים והחדשות לעדכן אותנו בהודעה רשמית של דו”צ או אולי של חיזבאללה, על מי הותקף ומה היה גורלו.

העיירה הייתה בעבר נוצרית, הפכה לשכונה מעורבת, ומישל עאון, מייסד ומנהיג המפלגה הנוצרית הלבנונית “הזרם הפטריוטי החופשי”, לשעבר נשיא לבנון, לשעבר ראש ממשלת לבנון, לשעבר מפקד צבא לבנון, הוא יליד השכונה.

כיום רבים מתושביה שיעים, ובהם בכירים במפלגת השטן השיעית חיזבאללה, וגם לעכברוש הבונקרים נסראללה יש בית בשכונה, וכמובן שגם מפקדות, משרדים ומתקנים של חיזבאללה נמצאות בשכונה.

אזכיר שגם בזמן מלחמת לבנון השנייה ב 2006, היו מפקדות של חיזבאללה בשכונה, וכחלק מתקיפת רובע הדאחייה – המעוז של ארגון הפשע והטרור חיזבאללה, הותקפה גם שכונת חריכ, ונהרסו בה באופן מלא או חלקי מעל 700 מבנים, ואלפים מתושבי השכונה נהרגו ונפצעו.

תמונה

 

אוכל רק לקוות שמדינת ישראל לא נכנעה שוב ללחץ האמריקאי הכבד “להגיב תגובה מדודה”, ושהתקיפה הערב לחיסול חלאה מחיזבאללה, בכיר ככל שיהיה, לא הייתה כל כל התגובה הישראלית לרצח 12 הילדים במג’דל שמס, ושבלי קשר למה שחיזבאללה יגידו ויעשו, יהיה המשך משמעותי שיכלול לכל הפחות השמדה ונטרול יכולות ותשתיות של חיזבאללה, שישאיר את חותמו על לבנון ויעביר את המסר לשכונה המזרח תיכונית כולה.

ולא, חיסול בכיר חיזבאללה, אלא אם כן זה היה עכברוש הביבים נסראללה, אינו המסר המתאים בשכונה לירי הבלתי פוסק של ארגון הפשע והטרור השיעי מלבנון, שרצח בשבת האחרונה 12 ילדים ששיחקו כדורגל במגדל שמס, ועוד אזרח תושב הצפון היום, ובסך הכל 43 ישראלים נרצחו מירי חיזבאללה מאז שהארגון פתח במלחמה נגד ישראל ב 8 באוקטובר 23.

ויותר מכך, בלבנון צריכים להבין שאם חיזבאללה ירחיב את מעגל האש של ההתקפות על אזרחי ישראל, כל מקום שחיזבאללה יורה ממנו על ישראל, או מחזיק בו מחסני אמל”ח, או מייצר בו אמל”ח, או משתמש בו לכל צורך שהוא, כולל בשכונת חריכ ורובע הדאחייה כולו, יראו כמו שעזה נראית עכשיו.

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט למזרח התיכון      קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות