ישראל במקום ה-8 בעולם מבחינת חוזק הנשק הארטילרי שלה

בסיווג חדש שפרסם אתר Insidermonkey הצליחה מרוקו להגיע למקום העשרים בעולם מבין המדינות שברשותן הנשק הארטילרי החזק ביותר. הישג זה מדגיש את מחויבותה של הממלכה לחיזוק יכולות ההגנה שלה ושמירה על ביטחונה ויציבותה. צבא מרוקו קיבל דירוג של 0.393.

הסיווג החדש התבסס על שילוב של מספרים, כוח וטכנולוגיה כדי לקבוע את כלי הנשק הארטילרי החזקים ביותר בעולם. המספר הכולל של יחידות ארטילריה שברשות כל מדינה הוערך, ללא קשר לסוג הארטילריה, בין אם הנעה עצמית, תותח נגרר או טיל, בנוסף להערכת היכולות הטכנולוגיות של כלי נשק אלו.

לפי הדיווח, למרוקו יש 1,079 כלי ארטילריה, מה שמציב אותה במקום העשרים בעולם. הארסנל של מרוקו כולל 565 כלי ארטילריה מונע עצמית, 306 ארטילריה נגררת ו-208 משגרי רקטות.

קרדיט : ערוץ הטלגרם היוצרים Ai

 

צבא מרוקו הוא היחיד שנכלל בסיווג מאזור המגרב, השני בצפון אפריקה והשלישי באזור הערבי. הסיווג כלל גם את הצבא המצרי, שדורג במקום הארבע-עשר בעולם עם יותר מ-4,160 כלי ארטילריה ודירוג של 0.422, בנוסף לכוחות המזוינים המלכותיים של סעודיה, שדורגו במקום השישי עם דירוג של 0.445.

באזור המזרח התיכון הדירוג כלל את איראן שדורגה במקום העשירי בעולם, אחר כך ישראל שדורגה במקום השמיני בעולם מבחינת חוזק הנשק הארטילרי שלה, ואחריה טורקיה שדורגה במקום השביעי עם דירוג של 0.441.

למרות הציפיות שארצות הברית תהיה תמיד בראש הדירוג הצבאי, דרום קוריאה הגיעה למקום הראשון בעולם, עם יותר מ-8,630 כלי ארטילריה ודירוג של 0.488. בהקשר זה, אתר Insidermonkey ציין כי לאור היחסים המתוחים בין סיאול לשכנתה הצפון קוריאנית, “אין זה מפתיע שדרום קוריאה בונה כוח יבשתי עצום ומציידה אותו במלאי גדול של ציוד צבאי”, בעוד שפיונגיאנג במקום התשע עשרה בקטגוריה זו.

קרדיט : ערוץ הטלגרם היוצרים Ai

 

הצבא הסיני דורג במקום השני בעולם, לפי אותו סיווג, עם סך של 8,464 כלי ארטילריה, ואחריו הצבא האמריקני שדורג במקום השלישי בעולם מבחינת כוח ארטילרי, בעוד צבאות רוסיה והודו הגיעו למקום הרביעי והחמישי, בהתאמה.

הסיווג, שכלל גם מדינות אירופיות כמו אוקראינה, יוון, פולין ופינלנד, לקח בחשבון את המספר הכולל של יחידות ארטילריה שברשות הצבאות, בנוסף ליכולות הטכנולוגיות של כלי נשק אלו, שכן לחלק מהמדינות יש מספר קטן יותר של יחידות אלה, אבל הן מתקדמות יותר, בהשוואה למדינות שיש להן מלאי גדול, אבל עם תותחים ישנים.

מצרים מתחילה לחדש ולפתח את הארטילריה המיושנת שלה

קרדיט: ערביכ דפנס    קרדיט לתמונה: דובר צבא מצרים