החות’ים מדווחים על פגיעה באניית הסוחר הישראלית “שרה-5”

המיליציה החות’ית בתימן הודיעה, ביום שלישי בערב, כי פגעה בספינה ישראלית בים הערבי באמצעות טיל בליסטי, כחלק מהתקיפות שהיא מבצעת על אניות המשייטות במים תימניים ובמים בינלאומיים.

 

אתר החדשות “חליג’ און ליין” – #الخليج_أونلاين #اليمن  מצטט את הדובר הצבאי של המיליציה החות’ית, יחיא סארי, שאמר כי הם ביצעו פעולה איכותית עם טיל בליסטי חדש שכוון לספינה ישראלית בים הערבי. הוא הסביר שהספינה שהותקפה הייתה ישראלית, הנושאת את השם “שרה 5” – (MSC SARAH V) , שהופצצה על ידי טיל בליסטי חדש שנכנס לאחרונה לשירות.

סארי הזהיר “חברות שממשיכות לעשות עסקים עם האוייב הישראלי באמצעות ספנות ימית שהספינות שלהן יותקפו ישירות”.

קרדיט לתמונות: ערוץ הטלגרם היוצרים Ai

 

הרשות הבריטית למבצעי סחר ימי מסרה כי קיבלה דיווח על תקרית 52 מיילים ימיים דרומית לעיר עדן בתימן.  רב חובל של ספינה מסחרית דיווח כי טיל נפל במים ליד הספינה.

המיליציה החות’ית הודיעה, ביום ראשון בערב, כי תקפה שתי ספינות בים האדום ובאוקיינוס ​​ההודי עם טילים וסירת נפץ נהוגה מרחוק , בגין הפרת האיסור על גישה ל”נמלי ישראל” שהטילה המיליציה.

הרשות הבריטית דווחה כי שלום לכל אנשי הצוות וכי הספינה ממשיכה ליעדה הבא. מאז ה-19 בנובמבר האחרון ממשיכים החות’ים לבצע התקפות על ספינות מסחריות ומכליות בים האדום, במפרץ עדן ובים הערבי, שלדעתם קשורים ל”ישראל” או יוצאים לנמליה , והם אומרים שזה בא בתמיכה ברצועת עזה. ראוי לציין שמתחילת השנה הזו, הקואליציה בראשות וושינגטון פתחה בתקיפות על אתרים החות’ים באזורים שונים בתימן, בתגובה להתקפות שלהם בים האדום.

 

צבא תימן (המשתף פעולה עם מיליציית החות’ים )  הודיע כי תקיפת האניה הישראלית בוצעה עם טיל בליסטי חדש שנכנס לשירות לאחר סיום מוצלח של פעולות ניסוי. הטיל מתאפיין ביכולתו לפגוע במטרות במדויק ולמרחקים ארוכים, כפי שהדגימה פעולה זו.

“הכוחות המזוינים של תימן ממשיכים לפתח את היכולות הצבאיות שלהם כדי להגביר את תפקידם הג’יהאדיסטי לתמוך “בהתנגדות הפלסטינית” מבחינה צבאית ולהגן על תימן מול התוקפנות האמריקאית-בריטית”.

תמונה

  קרדיט ולתמונות: אלחליג’ און ליין