צריך להחזיר ומייד את מאות אלפי המפונים לישובים שלהם לביתם. דעה

ממשלה יקרה אתם חייבים ומייד להחזיר את האנשים לבתים שלהם, לערים, לשכונות ולישובים, ובגדול, לסביבת המגורים שלהם.

“החידוש” הזה הוא של השנים האחרונות כאשר הממשלה מבצעת פינוי המוני של אוכלוסיית הישובים שמופצצים מעת לעת ע”י אש דלילה תלולת מסלול, בעיקר רקטות קלות ופצמ”רים ולעיתים גם טילי נ”ט?

ובכן המהלך הזה להערכתי שגוי וגורם לציבור, למדינה, לפרט ובעיקר למשפחה לנזק רב יותר מהתועלת שבו.

לראיה הדרוזים והערבים שמתגוררים באיזורים המופצצים מעת לעת לא מעלים על דעתם לעזוב את הבית והישובים שלהם וכל כבוד להם, זו הגישה הנכונה.

צה"ל חשף עמדת תצפית שישית של חיזבאללה קרוב לגבול - הידברות

קרדיט: דובר צה”ל

 

גישת הממשלה והציבוריות הישראלית של השנים האחרונות היא לפנות אוכלוסיות גדולות, מאות אלפי אנשים שלמרביתם רמת מיגון מצויינת.

זו היא איוולת ומעידה על פרנויה ציבורית שמוליכה לתבוסתנות.

להזכירכם בעשרות השנים הראשונות לאחר הקמת המדינה האוכלוסיה של הישובים המופצצים לרבות הנשים והילדים לא פונו.

להזכירכם לפני מלחמת ששת הימים, תושבי עמק החולה והכנרת המזרחית הופצצו ללא רחם ע”י צבא סוריה.

הם הופצצו אז בפגזים של תותחים כבדים שהם, רצוי שתדעו ,מדויקים ומסוכנים הרבה יותר מרקטות הגרד והפצמ”רים בהם אנו מותקפים היום, והם לא נטשו.

זה בדיוק היה המצב בישובי ביקעת הירדן במלחמת ההתשה שהתפתחה שם בשנים 1968-9. כל המושבים והקיבוצים שם מהכנרת ועד העיר בית שאן הופצצו והתושבים שם לא פונו.

כך גם הישובים בעוטף הלבנון שהופצצו ע”י ארגוני הטרור הפלסטיני זאת החל משנות ה 70 ועד למלחמת לבנון הראשונה בשנת 1981, הישובים לא פונו. כך עשרות ישובים כקריית שמונה, שלומי, מעלות והמושבים והקיבוצים לא פונו. החיים שם נמשכו וזאת תחת הפצצות הרבה יותר כבדות מהנוכחיות.

 

ומצב המיגון? זה היה פחות טוב.

להזכירכם לא היו אז ממ”דים בכל דירה, המיקלטים לעיתים היו רחוקים ובדרך כלל לא מצויידים היטב לשהיה ממושכת.

צריך להיות ברור לציבור ולממשלה. הגישה הזו של פינוי האוכלוסיה היא גישה פחדנית, תבוסתנית ומעודדת את האויב להמשיך ולתקוף.

זו גישה שלא היתה עולה על הדעת של מנהיגים תקיפים וחכמים כדוד בן גוריון או לוי אשכול וגם לא יורשיהם גולדה מאיר ומנחם בגין.

וזאת בנוסף לנזק הנפשי הכבד שניגרם למי שנעקרו מביתם וסביבת החיים שלהם, לילדים שנותקו מבתי הספר שלהם.

בנוסף גם נגרם למדינה נזק כלכלי אדיר כי מממנים לאנשים בתי מלון בפנסיון מלא ומי שמתאחסנים אצל קרובי משפחתו וכד’ זוכים לתגמול כספי משמעותי.

שוב, מומלץ להפסיק את הפרנויה הזו, את הרצון המופרע הזה להערכתי להמנע מכל סיכון (סטטיסטית הסיכון הזה קטן מאוד). יש להשיב לביתם את כל מי שביתם לא נהרס ויש להם ממ”ד או מרחב מוגן. מהלך כזה טוב לפרט, למשפחה, לישובים ולמדינה.

צה"ל: מרחב אוגדת עזה שטח צבאי סגור אלו אזורי הלחימה

 

קרדיט: אלי בר און – מתמחה בכלכלה, טכנולוגיה של אמל”ח כטילים מדויקים ולייזרים רבי עוצמה, ראש צוות הגנה אקטיבית ואש מנגד של המכון לטרור של אוניברסיטת רייכמן ובחקר ביצועים.      קרדיט לתמונה: דובר צה”ל