סוריה מאפשרת לכל המשאיות המגיעות מעיראק לנוע חופשי בכל רחבי המדינה

גורמי מודיעין סורים איפשרו למשאיות ומשאיות קירור עיראקים להיכנס לכל המחוזות בסוריה לאחר שקודם לכן הם הורשו להכנס לשני אזורים בלבד במחוז דיר א-זור.

באתר “פוראט פוסט” נכתב כי המודיעין הסורי, בתיאום עם משמרות המהפכה האיראנים, איפשרו למשאיות ומשאיות קרור עיראקים לעבור לסוריה לאחר שכניסתם הוגבלה בעבר לאזורי “אלאסטורה” ו”הארון אל-אסד” (“الأسطورة” و”هارون الأسد”) בדיר א-זור שם הורשו לפרוק את תכולתן בלבד. 

למשטר הסורי אין סמכות ממשית על גבול סוריה-עיראק, המשתרע על פני כ-600 קילומטרים, שכן מעברי הגבול נמצאים בשליטת מספר גורמים שפתחו מעברים לא סדירים, המשמשים מיליציות המזוהות עם משמרות המהפכה האיראנים להכנסת לוחמים וכלי נשק לשטח סוריה בתמורה לשימוש במעברים הנמצאים בגבולות המינהליים של מחוז אלחסכה להברחת סחורות ואנשים.

ישנם מספר מיליציות השולטים על הגבול. הכוחות הדמוקרטיים הסורים (SDF) שולטים בכל רצועת הגבול עם עיראק בשטח שממזרח לנהר הפרת, המשתרעת מעין דיוואר בצפון ועד נהר הפרת באזור הכפרי המזרחי של מחוז דיר א-זור בדרום. מנגד, מיליציות המזוהים עם משמרות המהפכה, כולל כוחות הגיוס העממי העיראקי (אלחשד אלשעבי) , שולטות ברצועת הגבול שמדרום לנהר הפרת, המזוהה מנהלית עם נפת דיר א-זור. באשר לקואליציה הבינלאומית בראשות ארצות הברית, ולסיעות האופוזיציה שבהן היא תומכת, היא שולטת בחלק מהגבול מאזור אל-תנף ,באזור הכפרי המזרחי של חומס ועד לגבול ירדן.

קרדיט: בלדי ניוז