ראש התנועה השיעית החופשית: נסראללה לא מגן על עזה, אלא שופר של איראן

חיזבאללה, שמהדהדת את הסיסמאות של “שחרור אלאקצא ואחדות הזירות”, ממשיכה להעמיד פנים שהיא עוסקת בהשמדה והרג של פלסטינים בידי ישראל בעזה וטוענת שהיא סובלת מדי יום אבדות בשורותיה, אף שאינה מספקת פרטים ברורים על המקום והזמן שבהם נהרגו חבריה.

יש מי שסבור שחיזבאללה הוא הסוכן של איראן בלבנון, לא אכפת לו ממה שקורה בעזה ולא יעסוק במלחמה בצורה יעילה ואמיתית כי הוא חושש מההשלכות של המעורבות הזו לא על לבנון אלא על  המשטר האיראני, שלא נתן לו אור ירוק להשתתף.

 

ראש התנועה השיעית החופשית, השייח’ מוחמד חאג’ חסן, אמר לרשת אוריינט נט כי חיזבאללה אינו מגן על פלסטין והפלסטינים, לא על עזה, ואפילו לא על ירושלים. במקום זאת, הוא מגן על האינטרסים של איראן בלבד, וחסן נסראללה הוא שופר של האינטרסים האיראניים.

השייח’ חסן הוסיף כי אם איראן תחליט להיכנס למלחמה, חיזבאללה יזוז, אחרת הוא ישכנע את חסידיו שנכון לדחות את הקרב הגדול, אבל זה מדהים שמי שמאיימים על ישראל עם 100,000 לוחמים, 170,000 טילים ו-20,000 מתאבדים אינם רואים במתרחש הזדמנות חד פעמית לממש את הבטחותיהם ל”שחרור ירושלים”, אבל כל מה שחיזבאללה מדבר עליו זה צביעות ושקרים. 

 

הוא ציין כי חיזבאללה תרם להרג העם הסורי ולריסוק אזורים שלמים על תושביהם בתואנת שווא של הגנה על המקומות הקדושים, אז איפה זה ביחס לירושלים הקדושה? הוא רק כלי בידיה של איראן.

 הוא הדגיש כי מטרת ההודעה היומית של חיזבאללה, מאז תחילת המלחמה בעזה על מותם של אנשיו, היא לומר: “אנחנו כאן, מקריבים קורבנות ומוכנים למלחמה”. כמובן, ההחלטה להשתתף במלחמה או לא נמצא בידיה של איראן, לא בידיו.

 

ראוי לציין שראש התנועה השיעית החופשית, השייח’ מוחמד חאג’ חסן, היה אחד מהדמויות השיעיות שגינו את כניסת מיליציית חיזבאללה לסוריה כדי להילחם לצד בשאר אסד, וכי חיזבאללה עשה טעות כשחשב שסוריה היא ארץ של התנגדות וג’יהאד, שכן הוא לקח את השיעים להתנגשות עם העם הסורי ועם הסונים.

התנועה השיעית החופשית היא תנועה פוליטית שיעית לבנונית, שנוסדה בשנת 2006 על ידי מוחמד חאג’ חסן, העומד בראש התנועה. התנועה מייצגת “קול שלישי” ,חלופי, לקהילה השיעית הלבנונית, שכן התנועה מבקרת בחריפות את מדיניותם של שני ראשי התנועות השיעיות בלבנון, “תנועת אמל” וחיזבאללה והשפעתם השלילית על המציאות הפוליטית השיעית בלבנון.

"נָשִׂיא

קרדיט: אוריינט ניוז