כנסיות בעזה: מילה על שקרי תעמולת האויב ובדיקת העובדות

לאחר שהתעמולה הפלסטינית סיפרה ב-17 באוקטובר, לכל מי שרצה לשמוע, שישראל תקפה את בית חולים בעזה, וזה “התפוצץ להם בפרצוף” והתגלה כשקר, והעולם החל לשנות את הכותרות ולקבל את העובדות כפי שתוארו ע”י ישראל, הפלסטינים שוב ניסו לשכנע את העולם שישראל היא המפלצת הרעה בסיפור של מלחמת אוקטובר 23, והפעם כדי שהסיפור גם יזעזע את העולם הנוצרי ויתפוס יותר כותרות, היום ב- 20 לאוקטובר, התעמולה הפלסטינית ניסתה לספר לעולם שבליל אמש, ישראל שוב הפציצה אזרחים מסכנים, ומה יותר טוב מלספר לכל העולם שישראל הפציצה נוצרים חפים מפשע שתפסו מחסה בכנסיית סנט פורפיריוס העתיקה.

למי שלא זוכר, אזכיר שבעזה נשארו שלוש כנסיות.

כנסיית סנט פורפיריוס (كنيسة القديس برفيريوس = St. Porphyrios) היוונית אורתודוקסית, שעליה נאמר בתעמולה הפלסטינית שהופצצה ע”י האויב הציוני המרושע והיו הרוגים ופצועים רבים, ואזכיר שהיו דיווחים שנעו בין שני הרוגים ועשרות פצועים לבין דיווחים של מאות הרוגים, על אף שלדברי מי שהיו בכנסייה, היו בה סה”כ 50 איש בזמן המדובר… וברשותכם אתעלם מההגזמה של הפלסטינים שכמעט הכחידו את האוכלוסייה הנוצרית בעזה, לעד כמה הכנסייה עתיקה, כי הגזמות כאלה באמת לא מעניינות אף אחד בעולם.

خبر محزن منذ قليل قصفت قوات الاحتلال الإسرائيلي اليوم في غزة كنيسة القديس  برفيريوس - YouTube

 

כנסיית סנט פורפיריוס שנמצאת בשכונת זייתון בעיר עזה, סמוכה למתחם האנגליקני הכולל את בית החולים אל-אהלי (אל-מעמדאני = المعمداني = המטביל) בו נפלה הרקטה של גא”פ, שהתעמולה הפלסטינית ניסתה למכור לעולם שישראל היא זו שהפציצה וגרמה למאות הרוגים (אזכיר שמשרד הבריאות הפלסטיני בעזה הוציא הודעה רשמית על 471 הרוגים ועוד מאות פצועים, ביני לבינכם, דוברי חמאס עוד לא סיפקו כל הוכחה לעשרות הלא רבות של הנפגעים מנפילת הרקטה של גא”פ, אבל זה לא נושא הסיפור שלנו הפעם).

זה המקום לציין, שחמאס הקים מפקדה בבניין שסמוך למתחם בית החולים, וצמוד (היה במרחק של מטרים ספורים) לקיר הכנסייה, וזה הבניין שהופצץ, ולמרות שהבניין קרס על קומת הקרקע שהופצצה, הכנסייה הצמודה לבניין, לא נפגעה בהפצצה (אחרי התקיפה, הבניין שקרס “התקרב” מעט לקיר הכנסייה). לפי עדויות ממי שמצאו מחסה בכנסייה, הנוצרים שהיו בתוכה, שמעו את הפיצוץ וראו את העשן והאבק, אבל לא נפגעו.

المستشفى المعمداني في غزة.. أسسته الكنيسة وارتكبت فيه إسرائيل أكبر مجزرة |  الموسوعة | الجزيرة نت

 

בצמוד למתחם בית החולים, יש את כנסיית סנט פיליפ האוונגליסטית (كنيسة القديس فيليبس = כנסיית פיליפ הקדוש = St. Philip the evangelist chapel) שנמצאת מעבר לרחוב מול מתחם בית החולים אל-אהלי, וזו הכנסייה שהתעמולה הפלסטינית ניסתה לספר לנו שגם בה היו נפגעים “בהפצצה הישראלית” על בית החולים, ובסרטון שצולם בתוך הכנסייה, בבוקר שלאחר שהרקטה הפלסטינית שנורתה לעבר אזרחי ישראל, נפלה על ראשי הפלסטינים במגרש החנייה של בית החולים, רואים שהמבנה לא נפגע ומעבר לחלונות שבורים ומעט אבק, לא קרה דבר לכנסייה ולמי שהיו בתוכה.

ויש גם את הכנסייה הרומית קתולית (מתוך כ 800 נוצרים בעזה, יש כמעט 140 קתולים) כנסיית המשפחה הקדושה (كنيسة العائلة المقدسة = Holy Family Roman Catholic Church) המוכרת גם בשם המנזר הלטיני, שלא רחוקה מבית חולים שיפא ( כ- 800 מ’ בקו אווירי) ושנמצאת כ 2.5 ק”מ (קו אווירי) ממתחם הבית חולים וכנסיית סנט פורפיריוס וגם בה היו נוצרים שחיפשו מחסה שכמו הנוצרים שהיו בשתי הכנסיות האחרות, הם יודעים שצה”ל לא יפציץ כנסיות ללא סיבה אמיתית.

בהכירנו את דרכיה הפתלתלות של התעמולה הפלסטינית, ייתכן שבמידה וסוף סוף יפציצו את מתחם הבונקרים מתחת לבית החולים שיפא, שם מסתתרים בכירי חמאס-דאעש, הממשיכים לפקד על מחבלי חמאס-דאעש ולהוציא פקודות לירי רקטות על אזרחי מדינת ישראל, נראה את כנסיית המשפחה הקדושה עולה בכותרות בעקבות פרסומי תעמולה שקרית על שישראל הפציצה אזרחים שקיבלו מחסה בכנסייה, ושוב יספרו לנו על מאות הרוגים (מתוך 137 חברי הקהילה הקתולית בעזה…)

استشهاد القديس فيلبس الرسول - 18 هاتور - القس أنجيلوس جرجس - النهاردة -  YouTube

 

אזכיר לכם, הקוראים, ובמיוחד לעיתונאים שבכם, שכל תמונה, סרטון וסיפורים קורעי לב וסוחטי דמעות שיוצאים מפי שופרות התעמולה הפלסטינית, צריך לקחת בערבון מוגבל, ולהתייחס אליהם כשקרי תעמולת אויב.

רוצים לפרסם את מה שמכונת התעמולה הפלסטינית מפיצה? בדקו בדיקה מקיפה את הפרטים, אמתו את המידע והצליבו מקורות, וראו שאתם יכולים לשלול חד משמעית שלא מדובר בתמונות וסרטונים שנלקחו מסוריה או מקום אחר בעולם, ואם באמת מדובר בתמונה או סרטון מעזה, שמדובר במשהו עדכני ולא ממבצעי עבר מלפני שנים, וכן שמדובר בחומר בעל רלוונטיות למלחמה שנכפתה עלינו, ולא בתאונת עבודה של מחבלים / תאונת דרכים.

كاتدرائية سانت فيليب برمنغهام وسط مدينة برمنغهام الكبرى صورة الخلفية  والصورة للتنزيل المجاني - Pngtree

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט למזרח התיכון   קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות