גנרל אמריקאי: צבא ארה”ב אינו מסוגל לפעול במספר חזיתות ברחבי העולם

גנרל דון בולדוק, שפרש מצבא ארה”ב, דיבר על הידרדרות כוחו של צבא ארה”ב תחת הנשיא ג’ו ביידן, ואמר כי הוא סובל ממחסור במספר החיילים ומבעיות לוגיסטיות שמונעות ממנו את היכולת לבצע מספר פעולות צבאיות ברחבי העולם בו זמנית.

“ביידן הפך את הצבא שלנו לחלש ועני מאוד מבחינת כוח אדם, ומנקודת מבט לוגיסטית, אנחנו לא מסוגלים לספק תמיכה להרבה דברים שקורים בעולם במקביל”, אמר בולדוס. בולדוק ציין כי צבא ארה”ב מתמודד עם קושי למשוך מתגייסים חדשים או לשמור על חיילים קיימים, מה שמעורר חששות בקרב מומחי ביטחון לאומי רבים.

ה”וושינגטון פוסט” דיווח בעבר כי הכוחות המזוינים של ארה”ב סובלים ממשבר הנובע ממחסור הולך וגובר בכוח אדם וירידה בכבוד למקצוע הצבאי. הבכירה האמריקאית ,כריסטין וורמות’, הודיעה כי ייקח יותר משנה להחזיר את הגיוס לרמה נורמלית, וייחסה חלק מהסיבה למחסור במתגייסים למגיפה (קורונה), שכן המתגייסים איבדו את ההזדמנות למלא את שורות הצבא “בדרכים הרגילות” או באמצעות תקשורת עם מוסדות חינוך.

מספר אנשי הצבא ירד בשנים האחרונות מ-482,000 לוחמים ב-2021 ל-473,000 ב-2023, ואמור להגיע ל-452,000 איש בשנת 2024. פוקס ניוז דיווחה כי צבא ארה”ב החל ביישום תוכנית אימונים למתגייסים עתידיים, המיועדת לבעלי כושר גופני נמוך ואינם מוסמכים לשירות.

United States Army - Wikipedia

קרדיט: ערביכ דפנס   קרדיט לתמונה: ויקיפדיה