המצפה הסורי: נמל התעופה הבינלאומי בחאלב הותקף והושבת שוב

 

מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם אישר ביום שבת כי נמל התעופה הבינלאומי בחלב היה יעד לתקיפות אוויריות “בפעם השנייה בתוך 48 שעות”. 

המצפה הסורי אישר כי התקיפות האוויריות כוונו לשדה התעופה “שעות לאחר החזרתו לשירות, מה שהוביל לכך שהוא שוב יצא משירות”.

נמל התעופה הבינלאומי בחלב חזר לעבודה בשבת בבוקר, פחות מ-48 שעות לאחר תקיפות אוויריות שנערכו עליו ביום חמישי אחר הצהריים, שהוציאו את שדות התעופה הבינלאומיים בחאלב ודמשק משירות.

במצפה הסורי ציינו כי “הפצצת נמלי התעופה הבינלאומיים של דמשק וחאלב היו הודעות אזהרה למניעת נחיתת מטוסים איראניים בשתי שדות התעופה ולא הייתה להם כל קשר לשיגור הטילים מהגולן הסורי לעבר שטח ישראל”.

 

המצפה הסורי ייחס את התקיפות החדשות לחיל האוויר הישראלי אך ישראל ממעטת ליטול אחריות להפצצת אתרים בסוריה.

צה”ל לא נטל אחריות על תקיפות אלו, אך מוקדם יותר ,ביום שבת, הוא מסר כי הוא הגיב לירי מסוריה, מה שגרם להשמעת אזעקות בצפון ישראל וברמת הגולן, והוסיף כי הארטילריה שלו פגעה במקור הירי בסוריה.

אזעקות נשמעו גם באזור סמוך לגבול לבנון ובישובים ברמת הגולן.

בהודעת הצבא נמסר: “בעקבות דיווחים ראשוניים על אזעקות שנשמעו ביישובים אבני איתן ועלמה, ארטילריה של צה”ל מפגיזה ברגעים אלו את מקור הירי בסוריה.

שלשום הפגיזה ישראל את שטח סוריה בארטילריה בתגובה לירי הפגזים ממנו לעבר שטח רמת הגולן, כך אישר דובר צבאי.

דובר הצבא מסר כי כוחותיו “הגיבו בהפגזות ארטילריות ובירי מרגמות לעבר מקורות שיגורי הטילים בתוך שטח סוריה” לאחר “שעקבנו אחר מקורות שיגור מספר פגזים מתוך שטח סוריה לעבר שטח ישראל”. 

מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם מצדו אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי שיגור הטילים לעבר הגולן בוצעה על ידי “פלגים פלסטינים שעובדים עם חיזבאללה הלבנוני”.

קרדיט אלחורה    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות