תזמון מכוון? מפקד איראני בכיר נחת במוסקבה בעת הפצצת מל”ט אוקראיני

העיתוי המדוייק של הפצצת שדה תעופה בין לאומי במוסקבה על ידי כטב”מים אוקראינים בזמן שמפקד כוחות היבשה האיראני מגיע לביקור מקצועי במרוסיה מעלה את החשד שבכוונת האוקראינים היתה לא רק לגרום לרוסיה נזק “תקשורתי” מהדהד אלא גם לשלוח מסר חד לאיראנים שהמשך אספקת מל”טים מתאבדים הגורמים נזק עצום לתשתית האזרחית של אוקראינה לא יעבור בשתיקה וכי מועד התגובה האוקראינית נגד איראן מתקרב.

רדיו פרדה של האופוזיציה האיראנית מדווח כדלקמן:

בעוד שיש דיווחים על תקיפות המיוחסות לאוקראינה נגד שדות תעופה במוסקבה, מפקד כוחות היבשה של צבא הרפובליקה האסלאמית של איראן, קיומרת’ היידרי, נחת באחד משדות התעופה הללו במסגרת נסיעה רשמית לרוסיה.

לפי התקשורת הממלכתית האיראנית, מר היידרי, שהגיע לביקור במדינה ביום ראשון בהזמנתו של אולג סליוקוב, מפקד כוחות הקרקע הרוסיים, אמור להיפגש עם כמה גורמים מקרב הכוחות המזוינים הרוסיים ומשרד ההגנה ולבקר בכמה מרכזים חינוכיים, טכנולוגיים ותפעוליים במדינה זו.

מפקד כוחות היבשה של האיראני מבקר ברוסיה בעוד שנושא השימוש החוזר של מוסקבה במל”טים איראניים במלחמה עם אוקראינה זכתה תמיד לביקורת מצד מדינות המערב.

כמו כן, נסיעה זו נעשתה באמצע התקפות מל”טים על רוסיה המיוחסות לאוקראינה.

התקפות הבוקר המוקדמות הללו ביום ראשון, 20 באוגוסט, הפסיקו זמנית את הטיסות בשתי שדות התעופה המרכזיים במוסקבה, “וונוקובו” ו”דומודדובו”.

נמל התעופה ואנוקו הוא נמל התעופה שאליו הגיע היידרי ביום ראשון, לפי התקשורת האיראנית.

ימים ספורים לפני מסע זה, ביקר גם מפקד כוחות היבשה של הצבא האיראני, סגן ראש המטה הכללי של הכוחות המזוינים של הרפובליקה האסלאמית, בתערוכה צבאית רוסית.

סוכנות הידיעות הממשלתית IRNA דיווחה ביום שישי האחרון כי עזיז נסירזאדה “בנסיעתו לרוסיה, ביקר בתערוכה של חברת OAK שמייצרת מגוון מטוסים רוסיים, כולל הסוחוי, איליושין וטופולב”.

اوکراین از خنثی‌کردن‌ حمله روسیه با پهپادهای ایرانی خبر داد

קרדיט: אירנ”א