טורקיה מכשירה לוחמים שיעזרו לארה”ב לחסום את הגשר היבשתי מטהרן לביירות

למרכז המעקב הסורי לזכויות אדם נודע כי הפלגים הפרו-טורקיים של “הצבא הלאומי” החלו לרשום את שמות הלוחמים, לקראת העברתם לבסיס “אל-תנף”, בו כוחות “הקואליציה הבינלאומית”  מוצבים,  ומשימתם תהיה להילחם במיליציות איראניות במזרח סוריה, לנתק את כביש טהראן-ביירות ולשלוט בעיר הגבול בין סוריה לעיראק , אלמיאדין.

זאת בשעה שהמיליציות האיראניות מוצבות במרחק של עשרות מטרים בלבד מנקודות הקדומניות של כוחות “הצבא הלאומי” באזורים הכפריים של חלב, לטקיה, חמה ואידליב, והן מוגבלות ואינן יכולות לירות על אף אחד ללא פקודות מהמודיעין הטורקי.

לפי המקורות, המודיעין הטורקי יפקח על בדיקות הבריאות של הלוחמים, ויכין אותם פיזית ופסיכולוגית, לפני העברתם לבסיס הקואליציה באל-תנף.

מקורות של “המצפה הסורי” אישרו כי אזורי ההשפעה של הכוחות הטורקים שנכבשו במבצעי “ענף הזית”, “מגן הפרת” ו”מעיין השלום” יהוו מרכז לשיגור קבוצות הלוחמים ע”י טורקיה לבסיס “אל-תנף”.

US-led coalition to form 30,000-strong SDF border army | Daily Sabah

קרדיט: רשתות חברתיות ואלג’זירה

 

לדברי הגורמים, הלוחם שגוייס חותם על חוזה ל-6 חודשים שניתן להארכה, בתמורה לכך הוא מקבל שכר חודשי של מאות דולרים. מקורות במצפה הסורי הוסיפו כי מאות צעירים ולוחמים בצפון מערב סוריה רשמו את שמם אצל המיליציות הנתמכות על ידי טורקיה. הם הסכימו להיות מוצבים בבסיס “אל-תנף”, להילחם במיליציות האיראניות, בשכר כמובן, לאור תנאי המחיה הקשים בצפון סוריה.

“המצפה הסורי” ציין, ב-4 באוגוסט, כי לוחמים עברו הכשרה ע”י כוחות “הקואליציה הבינלאומית” באזור אל-תנף, והוצבו באזורי “SDF” (הכורדים) ממזרח לנהר הפרת.

המקורות אישרו כי הלוחמים נכנסו לשטחי הכורדים בחשאי בקבוצות של לא יותר מ-15 לוחמים. מאות לוחמים מדיר א-זור, אל-בוקמאל ואל-מיאדין (אזורי השפעה של המיליציות האיראניות) קיבלו אימונים צבאיים אינטנסיביים בבסיס “אל-תנף” ,בשטח ה- 55 קילומטרים”, על הגבול הסורי-עיראקי, במשולש הגבולות הירדני, ועברו לאזורי “SDF” ( הכורדי) בפקודת הכוחות האמריקאים שפיקחו על הכנתם והכשרתם, במטרה לגייס לוחמים לפתיחת פעולות נגד כוחות איראנים באזורים שממערב לפרת.

Syrian Democratic Forces - Wikipedia

קרדיט: סאיידה גייט ניוז