בנקים בינלאומיים צופים עתיד קודר ללירה הטורקית

הלירה הטורקית ממשיכה לאבד מערכה מול מטבעות חוץ, בעיקר הדולר, כפי שרשמה היום, שלישי, 27.02 לירה אחת לדולר, ויש ציפיות להמשך ירידה בתקופה הקרובה.

כלכלנים בכירים במספר בנקים בין לאומיים מצפים כי ירידת ערכה של הלירה הטורקית תואץ בעקבות שיעור האינפלציה הגבוה בטורקיה, והציפיות לגבי הלירה פסימיות ביותר.

דויטשה בנק (הבנק הגרמני) תיקן את הערכת הציפיות שלו לסוף השנה, ומעריך כי ערך הלירה הטורקית יגיע עד סוף השנה ל-32 לירה מול הדולר, בהשוואה לשער הנוכחי, כ-27 לירות מול הדולר, והיא גם הודיעה על הציפיות לסוף 2024 עומדות על שער של 35 לירות לדולר.

בנק HSBC הבריטי גם תיקן את ציפיותיו ללירה הטורקית ל-29 לירות לדולר, בהשוואה לתחזית הקודמת של 27 לירות, מתוך ציפייה שערך המטבע הטורקי יירד ל-32 לירות מול הדולר ב-2024 עקב ציפיות לשיעור אינפלציה גבוה.

 

אינפלציה בטורקיה

המכון הסטטיסטי הטורקי (TÜİK) הודיע ​​כי מדד המחירים לצרכן (TÜFE) ליולי האחרון הסתכם ב-47.83%, מה שהוביל לעלייה בשיעור האינפלציה ב-9.49% ביולי, שהיא הרמה הגבוהה ביותר מאז ינואר 2022.

לגבי הציפיות לעתיד, נשיאת הבנק המרכזי של טורקיה, חאפז גיי ארקן, ציינה כי הבנק המרכזי העלה את ציפיות האינפלציה לסוף השנה ל-58%, והיא ציפתה שהאינפלציה תרד ל-33% עד סוף שנת 2024, ו-15% לסוף שנת 2025.

שר האוצר הטורקי, מחמט סימסק, הודיע ​​כי נקט במספר צעדים לשיפור מצב הכספים הציבוריים והפחתת האינפלציה,  תוך נקיטת מדיניות מוניטרית קפדנית, משמעת פיסקלית ורפורמות מבניות.

الارتباك بدأ.. الثقة تقفز والليرة التركية تهبط بقوة

קרדיט: סוריה טי וי     קרדיט לתמונה: ארם ניוז