מצרים מכחישה כי מכרה רכוש ווקף במיליארדי דולרים

אתרי אינטרנט ודפי מדיה חברתית במצרים הפיצו לאחרונה פרסום בו נטען כי הממשלה מכרה נכסים ורכוש של הווקף (הקדשים) המצרי בשווי של מיליארדי דולרים, לאחר שהראיות לבעלות עליהם הושמדו בשריפה שפרצה בשבת בבניין משרד ההקדשים (ווקף) במרכז קהיר.

עם זאת, מרכז התקשורת של מועצת השרים, בקשר עם משרד ההקדשות, הכחיש ביום שני את הדיווחים הללו, והדגיש כי אין אמת בכך שהממשלה מוכרת נכסים ונכסים של הקדשים בשווי של מיליארדי דולרים, או אפילו הורסת. טיעונים וראיות לבעלותם באש.

מהחשבון של מרכז השרים המצרי עולה כי המידע שהופץ באותו פרסום היה שקרי, ואין לו כל קשר למציאות, מה שמעיד כי השריפה בבניין משרד ההקדשים לא פגעה במסמכים או בהוכחות הקשורות לבעלות על מבנים ונכסים, שכן כל תכולת המשרדים השרופים כבר הועברה לפני קרוב לחודש לבניין המשרד בבירה המנהלית החדשה.

החשבון הדגיש כי הכספים והנכסים של ההקדשים הינם בעלי אופי מיוחד שלא ניתן להתפשר עליו או לעקל, והם מנוצלים בצורה מיטבית למטרות המיועדות להם על פי תנאי התורמים תוך  בקרה וחשבונאות של המדינה, באופן מיטבי בהתאם לתנאי השריעה.

בשבת פרצה שריפה בתוך בניין משרד ההקדשים המצרי, במרכז קהיר, וכוחות ההגנה האזרחית הודיעו כי הם מצליחים להשתלט עליו ללא הרוגים או פצועים.

وزارة الأوقاف (مصر) - ويكيبيديا

קרדיט: אלחורה    קרדיט לתמונה: ויקיפדיה