לראשונה: מל”ט Bayraktar TB2 טורקי הופל על ידי טיל נ”מ איגלה נישא כתף

מל”ט טורקי מדגם Bayraktar-TB2 הופל על ידי טיל נישא כתף רוסי מדגם MANPAD Igla-S בפעם הראשונה.

באתר Zvezda, שבבעלות משרד ההגנה הרוסי, פורסמו צילומים המציגים את שברי המל”ט שהופל על ידי טיל האיגלה. הדיווח טען כי המל”ט נפל מגובה של שני קילומטרים.

“המל”ט נפל מגובה של 2 ק”מ, אבל הרבה אלמנטים חשובים נשארו שלמים. הם נמסרו להמשך לימוד למהנדסים צבאיים”.

טורקיה סיפקה עד כה עשרות מל”טי TB-2 לאוקראינה, עוד לפני פרוץ המלחמה. ארגון הניטור העצמאי Oryx כתב בדו”ח האחרון שלו כי 24 מל”טי Bayraktar TB2 אוקראינים הושמדו במלחמה עם רוסיה.

 

ה-Bayraktar TB2 הוא כלי טיס בלתי מאויש (UAV) חמוש שפותח ויוצר על ידי חברת Baykar Defense הטורקית. מערכת זו פותחה לשימוש בתחום הצבאי והמגזר הביטחוני והוצגה לכוחות המזוינים הטורקים ולמדינות רבות אחרות.

 

תכונות מל”ט Bayraktar TB2 :

• מיועד למשימות סיור לטווח ארוך: ה-Bayraktar TB2 יכול לטוס למרחקים ולבצע סיורים ארוכי טווח, מה שמקנה לו את היכולת לנטר אזורים מרוחקים, ניטור אוויר ואיסוף מודיעין.

• מעקב וסיור מתקדם: ה-Bayraktar TB2 מספק לכוחות יכולות מעקב ומודיעין מתקדמות על פעילויות צבאיות ואיומים פוטנציאליים.

• שימוש צבאי: Bayraktar TB2 יכול להיות מצויד בטילים מונחים ופצצות מונחות שניתן להשתמש בהן כדי לפגוע במטרות יבשתיות וימיות.

• מערכת בקרה מתקדמת: ה-Bayraktar TB2 נשלט באמצעות תחנת בקרה קרקעית מתקדמת המאפשרת למפעילים לשלוט במטוס ולעקוב אחר משימותיו.

• עמידות וגמישות: למערכת יש יכולת לטוס בתנאי מזג אוויר משתנים ויכולת להסתגל למגוון משימות.

Bayraktar TB2 היא אחת מכלי הטיס הבלתי מאוישות המוכרות בעולם ונמצאת בשימוש נרחב במדינות רבות למטרות איסוף מודיעין, מעקב וסיוע אווירי. יש לה יכולות טכנולוגיות מתקדמות שהופכות אותה לאחת ממערכות המטוסים הבלתי מאוישים המובילים בקטגוריה שלו. 

תמונה

קרדיט: דפנס ערביכ    קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות