גנרל לבנוני בדימוס פוסל את האפשרות למלחמה חדשה בין ישראל ללבנון

על רקע חילופי אש בין לבנון לישראל, גנרל לבנוני בדימוס פוסל את האפשרות למלחמה חדשה בין ישראל ללבנון 

גורם בכיר בצבא לבנון אמר כי חיזבאללה לא מעוניין בפתיחת עימות עם ישראל וכי הארגון האחראי לירי הרקטות משטח לבנון לעבר ישראל הוא פלסטיני .

מעט פרופורציה חשוב להבין כי אלו רקטות חסרות משמעות גם אם אותו ארגון היה משגר 40 כאלה ישראל היתה מגיבה באיפוק .

הגורם הוסיף כי לארגונים פלסטיניים חמושים יש מקומות מסתור תת-קרקעיים לרקטות שלהם, המאפשרים להם לשגר את הטילים שלהם מבלי לזוז ומבלי להיחשף כך שהצבא יוכל לזהות את הפעילות שלהם בשטח .

“מה שקרה בגבול לבנון-ישראל ביום חמישי היה פשוט עוד אקט תוקפנות של ישראל בנוסף לרבים אחרים. אבל אני לא חושב שזה יכול להיחשב כהכרזת מלחמה. הגורמים לתוקפנות זו נעוצים במורכבות המפה הפוליטית הישראלית, שהופכת לבלתי ניתנת לשליטתו וניהולו של ראש הממשלה בנימין נתניהו” – אמר הגנרל.

“ראש ממשלת ישראל נקלע למצב שהוא זקוק למלחמה כדי לצאת מהסבך הפוליטי בו הוא נמצא  ולאחד את האוכלוסייה השסועה בארצו. הוא תוקף את סוריה על בסיס יומי, כמו גם את השטחים הלבנוניים שהוא מנסה לספח, כולל ע’ג’ר, שהיא שטח לבנון ולא סוריה”.

“אין קשר בין האירועים האחרונים בג’נין לבין ירי הטילים , חיזבאללה לא מתכוון להגיב צבאית , הדבר היחידי שהוא יכול לעשות לצאת בהכרזות פוליטיות “.

“רוסיה וארה”ב הזהירו את ישראל שלא יעזו לפתוח במלחמה נגד לבנון” .

“מצד חיזבאללה, אין זה אינטרס שלהם, לא בינלאומי ולא בלבנון, להיראות הצד שפתח במלחמה, במקום זאת, המפלגה מציבה את עצמה כמגינה של לבנון בלבד” .

תמונה

קרדיט: https://today.lorientlejour.com/  תרגם” מאיר בר מקבוצת נציב   קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות