הפנטגון: "סוללת טילי הפטריוט הפילה מטוס קרב רוסי באוקראינה"

גורם רשמי אוקראיני אמר כי רוסיה פתחה אתמול, ביום חמישי בבוקר, בסדרה "חסרת תקדים" של התקפות טילים על קייב, ימים ספורים לאחר שרוסיה שיגרה מטח של שישה טילים היפרסוניים לעבר הבירה במטרה להרוס את מערכות ההגנה האווירית מדגם פטריוט של אוקראינה.

"סדרת התקיפות האוויריות על קייב, חסרות תקדים בעוצמתן ובמגוון שלהן, נמשכת", אמר סריי פופקו, ראש הממשל האזרחי והצבאי בקייב.

"אוקראינה תצטרך לאלתר ללא מטוסים"  פקידי הגנה ואנשי קונגרס אמרו ל-CNN. כמו כן הם אמרו כי בשבועות האחרונים כוחות אוקראינים השתמשו במערכת ההגנה האווירית הפטריוט האמריקאית והצליחו להפיל לפחות מטוס קרב רוסי אחד. מטוסים רוסיים נותרו, ברובם, מאחורי קווי ההגנה הרוסיים, מה שמקשה על אוקראינה ליירט אותם עם מערכות הגנ"א קצרות טווח כמו NASAM.

פקידים אמריקאים אמרו כי המטוסים הרוסיים משגרים טילים לעבר מטרות אוקראיניות, שרוסיה מתמקדת בהם בשנה האחרונה, כדי למקסם את הנפגעים האזרחיים, על פי תיאור העיתון האמריקני.

הגורמים אמרו שהאוקראינים הם אחראים על קבלת החלטות הירי שלהם ברגע שהמערב נתן להם את מערכות הפטריוט, וציינו שזה תלוי באוקראינים לגבי מתי וכיצד לטפל בפטריוטים כדי להגן על בני עמם.

חלק מחברי הקונגרס אומרים כי מטוסי קרב מתקדמים יקלו על אוקראינה ליירט מטוסים רוסיים, מבלי שתצטרך להשתמש בטילי הפטריוט היקרים שנועדו ליירוט טילים בליסטיים.

סימן חדש לכך שאוקראינה עומדת לקבל מטוסי F-16 אמריקאים

קרדיט: ערביכ דפנס