הקונגרס מאשר עסקאות הגנ"א של האמירויות, מרוקו ובחריין עם ישראל

בדו"ח האחרון של הקונגרס האמריקני על ישראל, טופלו עסקאות שהתקיימו בין מרוקו, איחוד האמירויות ובחריין עם ישראל, שכללו מערכות הגנה אווירית מתוצרת ישראל המשובצות רכיבים אמריקאים.

כבר ידוע כי מרוקו ואיחוד האמירויות החליטו לרכוש מערכת ההגנה האווירית ארוכת הטווח של BARAK MX עם טווח של 35 עד 150 ק"מ, ומערכת SPYDER לטווח קצר/בינוני עם טווח של 20 עד 80 ק"מ.

עם זאת, עדיין לא ידוע אילו מערכות החליטה בחריין לרכוש.

 

BARAK MX, מערכת הגנה אווירית מתקדמת של התעשייה האווירית, פותחה כדי לעמוד בדרישות המחמירות של ישראל ומהווה מרכיב קריטי במערך ההגנה האווירית של המדינה.

בניגוד לטילי אוויר-אוויר המותאמים לשימוש קרקע-אוויר, מיירטי BARAK MX מתוכננים כטילי קרקע-אוויר. לכן, היא אינה מוגבלת במגבלות המכתיבות את הגודל והמשקל של הטילים הנישאים על ידי מטוסים, המגיעים גם לגודל ראש נפץ, קינטיקה וביצועים בשלב האחרון. המערכת משתמשת במספר סוגים של טילי יירוט BARAK MX, המכסים טווחי פעולה בין 35 ל-150 ק"מ

ניתן לשגר את כל המיירטים השונים של BARAK MX מאותו משגר, מה שמאפשר למערכת לפרוס את המיירט המתאים ביותר מיחידת שיגור ממוקמת היטב, ובכך להשיג יכולת הגנה זריזה עם יכולת ניהול אופטימלית של לחימה. מבין מיירטי ברק השונים, ה-BARAK-ER הוא היחיד המצויד בבוסטר.

הקונגרס אישר את עסקאות ההגנה האווירית של האמירויות, מרוקו ובחריין עם ישראל

קרדיט: ערביכ דפנס     קרדיט לתמונה: התעשייה האווירית לישראל