סוללות טילי נ"מ חדישים תוצרת גרמניה שהוזמנו ע"י מצרים נצפו באוקראינה

חשבונות טוויטר אוקראינים פרסמו סרטון המראה את מערכת ההגנה האווירית IRIS-T מתוצרת גרמניה משגרת טיל קרקע-אוויר לעבר מטרה אווירית רוסית בתוך אוקראינה.

تسجيل أول استعمال لمنظومة الدفاع الجوي الألمانية IRIS-T بالتمويه المصري ضد هدف جوي روسي (فيديو)

קרדיט: רשתות חברתיות

שיגור זו היא פעולת הלחימה המצולמת הראשונה של המערכת והשתתפותה הישירה הראשונה במלחמה אמיתית.

לפי צבעי ההסוואה של המערכת נראה כי מדובר בגרסה שיוצרה במיוחד עבור הצבא המצרי, שקיבל ממנה , עד כרגע , שתי סוללות, בעוד השאר נמסרו לאוקראינה עקב הפלישה הרוסית.

 

IRIS-T SLM (טיל המשוגר ממשגר קרקעי) היא מערכת הגנה אווירית קרקעית שפותחה על ידי החברה הגרמנית Diehl Defense. הוא נגזר מטיל אוויר-אוויר IRIS-T (מערכת אייר-אוויר מבוקרת אינפרא-אדום-זנב/הנעה), המשמש את חילות האוויר של מדינות שונות. ה- IRIS-T SLM נועד לספק הגנה לטווח קצר עד בינוני נגד מגוון איומים אוויריים, כולל מטוסים, מסוקים, טילי שיוט וכלי טיס בלתי מאוישים.

אוקראינה היא המדינה הראשונה בעולם שרכשה את מערכת ההגנה האווירית IRIS-T SLM. הטיל מסוגל לפגוע במטרות בטווחים של עד 40 ק"מ (25 מייל) ובגובה של עד 20 ק"מ (12 מייל). הטווח האמיתי של המערכת ויעילותה תלויים בגורמים כמו גובה המטרה, מהירותה ותמרוני ההתחמקות.

 

אחד המאפיינים החשובים ביותר של מערכת ההגנה האווירית הגרמנית "IRIS-T SLM", הפועלת גם עבור כוחות ההגנה האווירית המצריים, היא שהטיל מחזיק במערכת ניווט אינרציאלית תוך לווין INS / GPS עם קישור נתונים אלחוטי לקביעת המסלול ולקבל קואורדינטות, בנוסף לראש מחפש תרמית מתקדם שעובד עם קרינה אינפרא אדום החסין מאוד בפני מערכות הפרעות תרמיות, כולל לייזר.

לטיל טווח של 35-40 ק"מ וגובה מרבי של 20 ק"מ. יש לו ראש נפץ מתפצל עם מנגנון קרבה המאפשר לו להתפוצץ קרוב למטרה או להשמיד אותו בפגיעה ישירה.

הוא מטפל באיומים אוויריים שונים כמו מטוסי קרב, טילי שיוט, תחמושת מונחית, מסוקים ומזל"טים.

כמו כן, אחד המאפיינים החשובים של המערכת הוא שסוללה אחת יכולה להכיל עד 4 משגרים ניידים, וכל רכב המצויד במשגר מכיל שמונה מיכלי שיגור אנכיים לטילים, ובסך הכל 32 טילים מוכנים לשיגור עבור כל סוללה.

חברת Diehl הגרמנית חושפת תמונה ראשונה של מערכת ההגנה האווירית המצרית החדשה, IRIS-T SLM

קרדיט: ערביכ דפנס   קרדיט לתמונה: דובר צבא מצרים