סוכנת מוסד צילמה בתי בכירים בחמאס ובחיזבאללה בלבנון ונכלאה לשנה

העיתון ציין כי בקיץ 2021 עקבו קציני מודיעין נגדי באגף המידע אחרי תקשורת בין מספרים זרים חשודים למספר טלפון לבנוני שבעליו מתגורר באזור סנאיה בביירות. לאחר מעקב התברר כי קווי החוץ שייכים למפעילים ישראלים, וכי הקווים הלבנוניים שייכים לליאל רמדאן (ילידת 1982), צלמת מקצועית העובדת בקרן לפיתוח כלכלי וחברתי של המועצה לפיתוח ושיקום, ומפרסמת את עבודת הצילום שלה באתר שלה וברשתות חברתיות.

המודיעין הלבנוני עצר את ליאל ב-5 באפריל 2022 בחשד לשיתוף פעולה עם האויב הישראלי. חקירה שלה העלתה שהיא שלחה למפעיליה מאות תמונות וסרטונים מאזורים שונים.

בחקירתה מסרה ליאל, צלמת מזה כעשר שנים, גרסה קלושה ומלאת סתירות, שכן לדבריה פנה אליה אדם זר והציג את עצמו כ"ג'סטין", וכי הוא מתגורר בהונג קונג ועובד בהשקעות נדל"ן, בטענה שהשיג את מספר העסק שלה דרך גוגל. "ג'סטין" טען כי יש לו חבר לבנוני שלא יכול לבקר בלבנון מבלי להסביר את הסיבה לכך, וכי הוא רוצה להפתיע את החבר הזה בתמונות וקטעי וידאו של אתרים ספציפיים בלבנון, וביקש להעסיק אותה כצלמת מקצועית, בתמורה ל-50$ לכל אתר שתשלח משם תמונות פלוס הוצאות שיגרמו לה בגין משימה זאת . 

ב-16 ביוני 2022 פסק שופט החקירות הצבאי, מרסל באסיל, נגד ליאל רמדאן, שסברה כי מעשיה מהווים התמודדות עם האויב הישראלי, וביקש להעמידה לדין בפני בית המשפט הצבאי, שגזר עליה עונשי מאסר לתקופה שלא תעלה על שנה אחת, ולאחר שריצתה את עונשה היא יצאה מהכלא!

img

קרדיט: אלאפדאל ניוז