נחשף: רוסיה מייצאת גרסא מוחלשת מאוד של טנקי טי-90A

התקשורת האמריקנית פרסמה תמונות שבהן נראה טנק רוסי T-90A על גב משאית אזרחית נוסע על כביש באזור מדינת לואיזיאנה האמריקאית (מדינה השוכנת בדרום ארצות הברית) והגיע לאזור הניסויים – "אברדין" לבדיקות באש חיה.

הטנק נתפס על ידי הכוחות האוקראינים ב-25 בספטמבר 2022 לאחר שצוותו הרוסי נטש אותו כשהוא במצב מושלם באזור קירילובקה, לאחר מכן הוא נמסר לצד האמריקאי לבדיקה.

 

ראוי לציין שסוג הטנק המסוים הזה, גרסת ה-T-90A, נמצא בבעלות חלק ממדינות ערב כמו עיראק, אלג'יריה וסוריה. טנקים אלו הינם בעלי מפרט נמוך וסובלים ממיגון חלש, ציוד פנימי וניידות נחותים.

נקודות החולשה הגדולות ביותר טמונות בכוח האש המוגבל של הטנק ובצורך להשתמש בתחמושת מיושנת בעלת יעילות מוגבלת נגד כלי שריון מודרניים. ההצעה הרוסית הטובה ביותר ללקוחות הטנקים היא הקליע המיועד 3BM42 (מנגו), שפיתוחו החל ב-1983 ונכנס לשירות ב-1988, רק כדי לפגוש את המערב בפעם הראשונה ב-1993.

ראוי לציין שאיחוד האמירויות התעניינה ברכישת הטנק T-90MS החדש יותר מה-T-90I, שנפל לידי צבא ארה"ב, ובסופו של דבר, לאחר שבדקה אותו, סרבה לרכוש אותו. 

טכנאי צבא כווית בחנו גם הם את טנק ה-T-90MS במדבר הכוויתי, לפני תחילת המו"מ עם הרוסים לרכישתו. המלצותיהם היו לא לקנות את הטנק מהרוסים.

הטנק T-90I נוסה גם בסעודיה אך הם לא גילו בו עניין.

נלמד על ידי נאט"ו.. צ'כיה מציגה את מערכת ה"בוק" וטנק T-90A רוסי המצויד במערכת ההגנה "שטורה"

קרדיט דפנס ערביכ