הוצאתו להורג של סדאם ארכה 35 דקות.. שופט חושף פרטים חדשים

בפרטים חדשים ומרגשים, שופט שנכח בהוצאה להורג של נשיא עיראק לשעבר סדאם חוסיין חשף כי כל התהליך נמשך 35 דקות, והצביע על כך שמספר שופטים נמנעו באותה עת מלחתום על ביצוע גזר דין המוות.

השופט מוניר חדד היה עד להוצאה להורג ב-30 בדצמבר 2006 באולם בשכונת קדימיה שבבירה בגדאד, יותר משלוש שנים לאחר מעצרו של סדאם, כך לפי דיווח שפרסם האתר המקומי "רודאו" – "رووداو" .

חדד היה אז ראש הוועדה המפקחת על ביצוע גזר דין המוות וסגן נשיא בית המשפט לערעורים בבית המשפט העליון בעיראק לפשעים.

בנוגע להליך ביצוע גזר דין המוות הוא הסביר כי הוא "לקח 35 דקות. מספר שופטים סירבו לחתום על ביצוע גזר דין המוות, ולכן מועצת השיפוט העליונה שלחה מישהו שייצג אותה".

 

להעביר את סדאם למנהלת המודיעין הצבאי

עוד אמר כי "סדאם חוסיין הועבר לבית סוהר לצורך ביצוע גזר דין מוות. הכלא הנ"ל היה מטה מנהלת המודיעין הצבאי בעבר, ומשטרו של סדאם חוסיין נהג לבצע שם גזרי דין מוות נגד מתנגדיו."

הוא הסביר שסדאם היה הדמות הפוליטית הראשונה שהוצאה להורג במקום זה לאחר 2003, והאדם השישים וארבעה שהוצא להורג שם. לפני כן הוצאו להורג במקום הזה 63 אנשי אל-קאעידה באשמת טרור.

 

נוכחות של 5 אנשים

דו"ח ביצוע גזר דין מוות חשף גם את נוכחותם של חמישה אנשים, אשר הוטלו עליהם משימות וחובות רשמיות בעת ביצוע גזר הדין, וכן את העיתוי ומשך ההוצאה להורג.

הוא הוסיף, "בזמן ההוצאה להורג היינו 14 אנשים, כולל החמישה שחתמו על הדו"ח, וכולם היו ממפלגת דאווה וממשרדו של אל-מליקי".

ראוי לציין כי התיעוד הרשמי של הוצאתו להורג של סדאם חוסיין מספר את פרטי התהליך, וכן חושף את זהותם של חמשת הנוכחים בהוצאה להורג ומי שחתמו על הצו.

בנוסף למוניר חדד, היו: מנהל הכלא חוסיין אל-כרבאסי, התובע הציבורי מונקית אל פרעון, נציג ראש ממשלת עיראק טארק נג'ם עבדאללה ורופא הכלא מהדי עבדול ג'אסים.

הוצאתו להורג של סדאם הגיעה לאחר שבית המשפט העליון העיראקי לפשעים גזר את גזר דין המוות שלו ב-29 בנובמבר 2006.

كيف سرب تصوير اعدام صدام حسين وكم قبض الثمن لن تصدق !! - YouTube

קרדיט: רשת אלערביה    קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות