ארה"ב שולחת טילים מונחי לייזר ליירוט מל"טים איראניים "שאהד" באוקראינה

ארה"ב תשלח לאוקראינה מערכות טילי נ"ט ניסיוניות מונחות לייזר במאמץ להפיל מל"טים איראניים שאהד המשמשים כוחות רוסים בצורה הרסנית.

 

ארה"ב תשלח לאוקראינה מערכות טילי נ"ט ניסיוניות מונחות לייזר במאמץ להפיל מל"טים מתאבדים איראניים מדגם "שאהד", המשמשים כוחות רוסים בצורה הרסנית.

10 מערכות טילים ניידות מונחות לייזר C-UAS כלולות בחבילת הסיוע הצבאית האחרונה בסך של 2.6 מיליארד דולר לאוקראינה שעליה הכריז הפנטגון ביום רביעי. על פי הדיווחים, זה הגיע בעקבות מכרז תחרותי שערך צבא ארה"ב בינואר לאספקת אמצעי נגד מל"טי "שאהד-136".

חברת SAIC, שהשתתפה בתחרות, מועמדת לשלוח עשרה מערכות טילים לאוקראינה, אמר נציג החברה ל-Defense One בשולי ועידת הכוח הגלובלי של איגוד הצבא האמריקאי בשבוע שעבר.

רוסיה השתמשה במל"טי שאהד-136 כדי לתקוף לא רק את הכוחות הצבאיים של אוקראינה, אלא גם את התשתית האזרחית כדי לגרום להפסקת חשמל ברחבי המדינה הנלחמת. אוקראינה הפילה כמה מל"טים מתוצרת איראן, שעלותם כ-20,000 דולר כל אחד, אך לעיתים היא נאלצת להשתמש בטילי הגנה אווירית בשווי של 500,000 דולר לשם כך.

הצבא ומתחרה נוספת שעמדה במבחן, Invariant Systems, לא אישרו לאתר Defense One שהבדיקה נערכה במסגרת מכרז לספק מערכות לאוקראינה, אך הם אישרו פרטים נוספים שתומכים בהצהרות של חברת SAIC.

מסמכים חוזיים שסיפק הצבא מצביעים על כך שמטרת הניסוי הייתה להשמיד מל"טים מסוג III – כלומר כלי טייס במשקל של יותר מ-55 פאונד ומל"ט ה-Shad-136 שוקל כ-440 ק"ג.

ארה"ב שולחת טילים מונחי לייזר להפיל מל"טים איראניים שאהד באוקראינה

קרדיט: דפנס ערביכ   קרדיט לתמונה: חברת SAIC