ישראל תוקפת יעדי חמאס בדרום לבנון

הצבא הישראלי הודיע, עם שחר של יום שישי, כי כוחותיו פתחו בתקיפות על אתרים השייכים לתנועת חמאס הפלסטינית בדרום לבנון, וזאת לאחר שיגור מטח רקטות משטח לבנון לעבר ישראל.

הצבא אמר בהצהרה קצרה כי כוחותיו "מבצעים כעת תקיפות בלבנון, פרטים יגיעו בהמשך".

דובר צה"ל, אביחי אדרעי, אמר בציוץ בטוויטר: "צה"ל תקף אתרי תשתית ויעדים נוספים השייכים לארגון הטרור חמאס בדרום לבנון. צה"ל לא יאפשר לארגון הטרור חמאס לפעול מלבנון ורואה בלבנון אחראית לכל ירי היוצא מתוך שטחה".

לפחות שלושה פיצוצים נשמעו באזור צור בדרום לבנון, לפי שני כתבים של סוכנות הידיעות הצרפתית.

לדברי צלם AFP, טיל נפל על גג ביתו של חקלאי באחד הפרדסים הסמוכים למחנה רשידיה לפליטים פלסטינים, הממוקם דרומית לצור ובסמוך לאזור שממנו שוגרו הרקטות לעבר ישראל, וגרם לנזק חומרי. אבל אין נפגעים.

"שמענו פיצוצים. לפחות שני פגזים נפלו ליד המחנה", אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית אבו אחמד, תושב מחנה הפליטים הפלסטיני.

ישראל הודיעה כי יותר מ-30 רקטות נורו ביום חמישי, מדרום לבנון לעבר שטחה הצפוני, שגרמו לפציעות ולנזק חומרי. ישראל אישרה כי מדובר ב"אש פלסטינית" ולא בהתקפה ישירה של חיזבאללה.

תמונה

קרדיט: רשתות חברתיות

 

מטוסי קרב ישראלים פתחו גם בשורה של התקפות על מטרות ברצועת עזה החל מחצות של חמישי-שישי, לפי מקורות פלסטינים וישראלים.

אדרעי אמר בהצהרה קצרה בטוויטר כי מטוסי קרב תקפו "לפני זמן קצר נתיב מנהרה שמתחילה מבית חאנון, ונתיב מנהרה אחרת שמתחילה מחאן יונס".

הוא הוסיף כי התקיפות כוונו גם ל"שני אתרי ייצור נשק של חמאס בצפון רצועת עזה ובמרכזה".

גורם ביטחוני פלסטיני אמר כי "מטוסים ישראלים פתחו בסדרת תקיפות על מספר אתרי אימונים השייכים לגדודי עז אלדין אלקסאם, הזרוע החמושה של חמאס, באזורים נפרדים ברצועת עזה".

ביום חמישי הבטיח ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו לגרום לאויבי ארצו לשלם "את המחיר של כל מתקפה", בעקבות שיגור מטח רקטות מלבנון.

בעוד ראש הממשלה הזמני בלבנון, נג'יב מיקאטי, אמר כי ארצו מסרב להיות מעורבת בכל סכסוך צבאי משטחה. 

לאחר פגישתו עם שר ההגנה האיטלקי, גידו קרוזטו, הדגיש מיקאטי את "הגינוי של לבנון לשיגור הטילים מדרום לבנון", והסביר כי ארצו "דוחה באופן מוחלט כל הסלמה צבאית היוצאת מאדמתה ושימוש בשטח לבנון כדי לבצע פעולות הגורמות לערעור יציבות".

צבא לבנון הודיע ​​ביום חמישי כי יחידותיו מצאו טילים המיועדים לשיגור בקרבת שתי עיירות בדרום המדינה.

הוא אמר כי הצבא מצא "משגרי טילים ומספר רקטות המיועדות לשיגור בסביבת העיירות זיבקין וקלילה" במחוז צור, והסביר כי "נעשות פעולות לפירוקן". הוא פרסם תמונות של טילים ופלטפורמות שהוצבו בין עצי הזית.

כוח האו"ם בלבנון, יוניפי"ל, הזהיר כי "המצב הנוכחי מסוכן מאוד", וקורא ל"איפוק".

יוניפי"ל מסר כי מפקדה, ארולדו לזארו, "בקשר עם הרשויות משני צדי הקו הכחול", המשמש כקו הגבול בין לבנון לישראל.

קרדיט: אלחורה