"המוח" מאחורי הפיגוע שנמנע בבית חב"ד באתונה, פקיסטני המתגורר באיראן

חשיפה ראשונית: "המוח" מאחורי פיגוע רב הנפגעים שנמנע במסעדת בית חב"ד באתונה, הוא פקיסטני המתגורר כיום בעיר קם באיראן, תחת חסות משמרות המהפכה

מוחמד מחסין ריזא (Mohammad Mohsen Reza) בן ה- 65 יליד פקיסטן פועל מזה שנים ארוכות בשירותי משמרות המהפכה האיראניים, כמגייס, מכווין, ומאמן, לרשותו רשת קשרים ענפה ברחבי העולם, שסייעו לו לקדם פעולות טרור שנדרשו ע"י ממוניו באיראן.

לפיגוע שתכנן ביוון, הוא גייס את סייד פח'ר עבאס בן ה- 30 עבריין מבוקש על רצח בפקיסטן, הוא סייע לו להימלט מרשויות החוק בפקיסטן, והעבירו לאיראן להתגורר בעיר קום, בסמוך אליו, על מנת שיסייע לו בפעילות הטרור הענפה בניהולו.

פח'ר עבאס, גייס לצורך הפיגוע הנוכחי את ארתצ'א חיידר וחסין עביד, שנעצרו ע"י הרשויות ביוון, לאחר שתכננו לבצע פיגוע המוני בלב אתונה.

זהו עוד ניסיון של איראן לפגע ביעדים ישראלים ויהודים ברחבי העולם שסוכל, מתוך ניסיונות רבים בתקופה האחרונה.

גורם ביטחוני בכיר אמר בתגובה לחשיפת התשתית וסיכול הפיגוע ההמוני ביוון: "זהו רק קצה הקרחון, הניצול האיראני של צעירים פקיסטניים, בהם גורמים פליליים, הוא שיטת פעולה מוכרת ומרכזית של ארגוני הביטחון באיראן ומאחוריה מחשבה ותכנון, השימוש בפרוקסי מאפשר לאיראן לשמר ניתוק ומרחב הכחשה מפעילות אלימה ולא לגיטימית בראי העולם, ובכך להימנע מתשלום מחיר מדיני, כלכלי, פוליטי בזירה הבינלאומית".

קרדיט: דן אסולין מקבוצת נציב