אוקראינה מענישה את אסד כלכלית ומסיימת הסכמים בינלאומיים בני 20 שנה

הקבינט האוקראיני הודיע ​​על אישורו של הצעת חוק לסיום הסכם בין-ממשלתי בין אוקראינה לסוריה על שיתוף פעולה כלכלי וסחר, והממשלה הוציאה צו הקובע כי הצעת החוק תוגש ל-Verhovna Rada.

ממשלת אוקראינה אמרה בהצהרה שפורסמה באתר הרשמי שלה, "אוקראינה מפסיקה את שיתוף הפעולה לא רק עם המדינה התוקפת, אלא גם עם המדינות הווסאליות של רוסיה, ואנו נגיב בתקיפות לכל פעולות עוינות נגד ארצנו".

ההצהרה הזכירה את תגובת משטר אסד לפלישה הרוסית לאוקראינה ותמיכתו במוסקבה על ידי הכרה במה שהוא כינה "עצמאותם של השטחים הכבושים זמנית באזורי דונייצק ולוהנסק באוקראינה, ותגובתנו היא לנתק את היחסים הדיפלומטיים עם הרפובליקה הערבית של סוריה."

יוליה סבירידנקו, סגנית ראשונה לראש ממשלת אוקראינה ושרת הכלכלה של אוקראינה, הדגישה את הצורך לסיים הסכמים בין-ממשלתיים הקשורים ליחסים הכלכליים עם סוריה ועם משטר אסד.

לפי מה שפורסם באתר " אוקראינה ניוז ", ההסכם נחתם בין ממשלת אוקראינה וממשלת סוריה בנוגע לשיתוף פעולה מסחרי, כלכלי וטכני באפריל 2002, ואושר על ידי הפרלמנט האוקראיני בפברואר 2003. ההסכם קבע צורות ואמצעים לשיתוף פעולה כגון העברת טכנולוגיות ומידע והקמת מיזמים משותפים ומתן סיוע טכני לפרויקטי השקעה. 

בתחילת החודש הציע ראש הממשלה למועצה העליונה לבטל הסכם נוסף שנחתם עם משטר אסד בסוריה בנוגע לספנות מסחרית.

בספטמבר אשתקד דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית באוקראינה כי מועצת השרים ביטלה הסכם שנחתם עם ממשלת אסד בנוגע לתחבורה אווירית.

 

זלנסקי העניש את בשאר ובכיריו

לפני מספר ימים הטיל נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי סנקציות על ראש המשטר, בשאר אל-אסד, לפי מה שדיווחו כלי תקשורת באוקראינה, תוך ציטוט של צו שהוציא זלנסקי בהקשר זה.

העיתון האוקראיני "Ukrainská Pravda" אמר כי הסנקציות נגד בשאר אל-אסד יימשכו 10 שנים, והסבירו כי הן מכוונות לנכסים של אסד באוקראינה ואוסרות כל עסקה מסחרית איתו.

העיתון ציין כי בנוסף לבשאר אל-אסד, הסנקציות כוונו לראש ממשלת אסד, חוסיין ארנוס, ולשר החוץ שלו, פייסל אל-מקדאד.

بالتفاصيل: أوروبا تضيف مقربين من الأسد إلى قائمتها السوداء.. من هم؟ |  الثلاثاء الإقتصادي - YouTube

קרדיט: אוריינט ניוז